Dagens Julsång Nr. 14

Idag känner jag för en lugn, svensk traditionell julsång nämligen "Jul, jul, strålande jul" som Helene Lundström gör en väldigt bra version utav. Puh, jag känner mig redan mycket lugnare =)



Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar,
himmelens kronor med gnistrande ljus, glimmande bågar i alla Guds hus,
psalm, som är sjungen från tid till tid, eviga längtan till ljus och frid!
Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar!

Kom, kom, signade jul! Sänk dina vita vingar
över stridernas blod och larm, över all suckan ur människobarm,
över de släkten, som gå till ro, över de ungas dagande bo!
Kom, kom, signade jul! Sänk dina vita vingar!

Andras åsikter:
Postat av: Andréa
Sv: Oh, tack för tipset.. :) Alltid kul att höra synpunkter på vad man kan lägga till i bloggen! "Veckans sminktips" låter som en bra idé.
2008-12-14 @ 15:57:54
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Malin
Det rullar igång efter jul och då ska jag försöka få ihop en B-kurs! (det lät illa med "B-kurs" men du förstår vad jag menar haha=)



Ha en härlig söndag!
2008-12-14 @ 18:32:08
URL: http://majamelon.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback