Filmtips: De Drabbade

En svensk miniserie i tolv delar från 2003, som jag anser är liten av en blandning av de amerikanska serien "The 4400" och den amerikanska boken som blev filmen "Da Vinci Koden" Kända svenska namn och ansikten i filmen är bland annat Lia Boysen, Amy Diamond, Kjell Bergqvist, Omid Khansari, Sven-Åke Gustavsson, Lotta Karlge, Niklas Hjulström och Eva Röse. Filmen handlar om profetsior (ungefär som Nostradamus profetsior, fast mer detaljerade) ödet, häxor, kampen mellan gott och ont och en stor grupp människor runtom i Sverige över en natt helt plötsligt får övernaturliga krafter och man får följa vissa av dem. Dem övernaturiga krafterna kan vara som exempel läsa tankar, byta skepnad, se in i framtiden, förflytta föremål med tankens kraft, tvinga människor att göra saker - trots deras vilja, bli osynlig, kunna förflytta sig genom en portal - en dörr, hela andra människor mm. När dessa människor först använde sin kraft för första gången (antingen till någon god- eller ond gärning) så väljer dem därmed sida och när alla dessa människor valt sida så skall dem goda och onda strida - men allt blir inte som man trott! Jag tyckte att det var en bra handling, och serien var ganska bra men det var drygt att se många avsnitt efter varandra, trots att man är nyfiken. Jag får ju skylla mig själv som inte kan vänta! Men som en miniserie den ändå är så ger jag den 3,5 / 5 eftersom handlingen är bra och spännande och även lite oväntad - Me like!


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback