Livets Mening - Barn? ( Baby Boom 2oo8 )

Vad har hänt med alla ungdommar mellan 16-25 år? Var och varannan är ju gravid, och det blir bara yngre och yngre föräldrar! Finns det ingen längre som vill "leva" lite innan man skaffar barn, eller iallafall skaffa en stabil och trygg relation till en kille ( alltså hålla ihop i ganska många år, minst fem ) eller resa och se världen, eller lära känna sig själv? Just nu har jag en killkompis som väntar barn, två "ex" kompisar väntar barn, en gammal klasskompis väntar barn, en annan gammal klasskompis från längre tillbak i tiden har precis fått barn och min morbror och hans tjej har också precis fått barn, alla är typ i åldersgruppen 16-25 år. Jag vill iallafall vänta en stund till! Ända sedan jag var liten har jag ansett att innan jag skaffar barn ska jag ha vissa saker klart för mig, för barnets eget bästa. Jag ska ha bearbetat min sorg, eller en stor del av den så jag inte överför den på barnet ( Bowens teori ) Jag skall vara smal eller iallafall bara bära min "baby weight" så jag inte överför "jag duger inte som jag är" känslan till barnet. Jag ska ha en stabil och tryggt förhållande till en kille som jag skall varit ihop med i några år - som inte slår mig eller nervärderar mig samt som jag vet ställer upp för mig och barnet även om det inte skulle bli vi två resten av livet! Jag skall ha ett arbete, gärna fast arbete så jag får in pengar och kan köpa det som behövs utan att skämma bort barnet. Jag ska vara ung och/ELLER ha barna sinnet kvar så jag kan känna empati i barnets situation och på så sätt förstå honom eller hennes situation, behov och krav lättre. Jag vill läsa på och kunna mer om barn för att också förstå barnet ur ett barnperspektiv och även kunna handskas med svåra och jobbiga situationer som kan uppstå på ett proffitionellt sätt. Jag vill bo i hus och barnet ska få ett eget rum. Är det för mycket begärt innan jag skaffar barn? Jag ska meddela att jag har uppfyllt och/eller påbörjat iallafall fem av dem sju punkterna redan så jag planerar på att "börja" skaffa barn om precis ett år från och med ungefär nu. Men ungdommarna i dagens läge verkar inte bry sig om barnets bästa inte, utan snarare om att uppfylla sina egna behov! Egoistiskt, eller är det helt enkelt livets mening - och vissa kan inte vänta?

Andras åsikter:
Postat av: J
Det är såna som du som blir "perfekta desperate housewifes-morsor" och har en fin fasad och lycklig familj, men som får psykbryt sen när allt inte är perfekt, precis som livet inte är. Men lycka till för all del. Häpp
2008-12-08 @ 17:03:01
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Emelie
Jag håller med ;D
2008-12-08 @ 17:04:29
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: Solina
Nu skojade du väl allt till det!
2008-12-08 @ 17:05:30
URL: http://myreflection.blogg.se/
Postat av: Solina
FEL ADRESS... GÅ IN PÅ DEN HÄR ISTÄLLET!! sablarns
2008-12-08 @ 17:06:23
URL: http://myreflection.blogg.se/ishjg
Postat av: Louise
Jag vill ställa några privata fråga till dig; hur gammal är du?

Skriver du detta för att övertyga dig själv om hur bra regler du har satt upp för dig själv, eller för att övertyga omgivningen om hur vuxen du är som diskuterar andra människors val i din blogg?
2008-12-08 @ 17:10:41
URL: http://straightfrommyheart.blogg.se/
Postat av: Pinsamhetsbloggen
Tycker du om att skratta? Vill du ha lite reklam för din blogg? Gå då in på denna blogg: http://pinsamhetsbloggen.blogg.se, läs alla de pinsamma historierna och skicka in en egen. Länkar gärna till just DIN blogg, när du skickar in en egen pinsamhet. Du får även vara anonym om du vill. Ta en kik!
2008-12-08 @ 17:12:14
URL: http://pinsamhetsbloggen.blogg.se/
Postat av: Agnieszka
Jag tycker att det är upp till var och en att skaffa barn. Visserligen tycker ju inte jag att 15åringar ska gå och skaffa barn hur som helst men när man är 18 år ses man ju endå som "vuxen" från omvärlden och då är ju det mesta okej.

Själv fick jag min dotter när jag var 19 år. Jag gick ut gymnasiet i juni och samma år i september kom dottern. Väntar nu mitt andra barn som är beräknat i januari och det är med samma pappa som jag fick förra barnet med!

Vi har varit ett par i snart 4 år och det funkar!



Alla har vi ett eget val tycker jag i allt man gör i livet!
2008-12-08 @ 17:21:01
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Anna
Jag måste helt ärligt säga att jag tror att du är ute och cyklar långt borta i lingonskogen med detta inlägg. Jag var 16 när jag blev mamma. Idag är jag 26 och min son snart 10 och det är det absolut värsta jag vet att bli ifrågasatt. Jag kan inte svara för alla unga föräldrars avsikter, men det kan inte du heller, så därför tror jag att man ska vara ruskigt försiktig med att ifrågasätta dem. Jag hoppas innerligt att du kommer att greja alla dina "mål" och hinna få barn en vacker dag, det gör jag verkligen. Barn är liksom den stora meningen med livet och det absolut bästa man någonsin kan göra - oavsett om man är 15 eller 45. Klart slut.
2008-12-08 @ 19:45:31
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Anna
Nu var det inte riktigt så jag menade. Du får skriva precis vad du vill och jag kritiserar inte ditt sätt att tänka - Oh no. Jag ger bara min syn på saken - också fullt lagligt. Att påstå att unga föräldrar knarkar och blir kriminella var väl ändå lite långsökt? Det finns enormt många människor som inte borde få ha barn, det har du helt rätt i! Men jag tror faktiskt inte att det är ett problem som är större bland unga föräldrar. Det finns många äldre föräldrar som inte heller borde ha barn. Det går nog inte att sätta någon ålder på det problemet, utan bara konstatera att det sorgligt nog finns.
2008-12-08 @ 19:54:37
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Anna
Du säger det ju så bra själv: "Därför anser jag att man borde leva sitt liv först om man nu gillar att leva på det sättet." Självklart! Och det gör ju uppenbarligen du och därför har du ju kommit fram till det som är rätt för dig! Jättebra! Döm gärna de som knarkar och inte får behålla sina barn, men var försiktig med att dra alla över en kam. Blir lätt knasigt då. Lycka till med allt!
2008-12-08 @ 20:10:30
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Anna
Självklart är det barnet som är viktigast! Jag har ju varit mamma i snart 10 år, så det kommer inte direkt som någon överraskning för mig! ;)
2008-12-08 @ 20:57:29
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Lisa
Jag är 17 och har varit tillsammans i snart två år med den man jag planerar gifta mig med. Vi har bestämt att vi ska vänta minst tills jag är 23 och han 25, så att jag hinner gå ut universitetet och sedan jobba i två år först. :) Så att man är lite ekonomiskt stabil och så.
2008-12-08 @ 22:45:38
URL: http://donnerlisa.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback