Filmtips: Dark Floors

Det har var idé torka och dåligt gjorda B-filmer under en lång tid nu, men äntligen har jag något att rekomendera för er som älskar skräck som jag, nämligen Lordi's film "Dark Floors"

"Sarah är en autistiska liten flicka vars far är orolig för hennes hälsa. Pappan anser att avlägsna henne från sjukhuset med våld är det enda alternativet. En hiss incidet hindrar en smidig flykt och lämnar dem fångade med andra människor från sjukhuset. Men incidenten är bara början av en nedstigning till mardröm, och när dörrarna öppnas står sjukhuset mystiskt öde. Lemlästade kroppar hittas och varelser från en mörk värld starta ett skrämmande angrepp. Det blir snabbt tydligt att överlevnaden för gruppen får vila enbart på den lilla flickan"

Oj, oj, oj säger jag bara. Det är helt otroligt att en film från Finland kan bli såhär bra, effekterna är påkostade och seriösa, manuset är genomtänkt med en snygg koppling till själva gruppen. Se och bedöm själv, men kom ihåg - Smaken är som baken, delad.



Enligt mig har filmen allt och får därför


Grattis Lordi till ännu en seger!


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback