Klumpeduns

Jag är en klumpeduns och därför kommer många ihåg mig vare sej dom vill eller inte. På min lillasysters födelsedags kalas när hon gick i 5:an eller något sådant så hade min mammas sambo hällt upp cognac åt min mamma i ett glas. Jag trodde att det var min brors fejk cognacglas som min lillebror köpt på BUTTERICKS, det vill säga ett glas med nån vätska innuti glaset, så när man ska busa och hälla eller i mitt fall kasta det på någon så kommer det inte ut något. Jag tog glaset och gick fram till Jyrki och sa "ser du vad det här är" och Jyrki som såg vad det verkligen var svarade givetvis "ja" och då blev jag lite desperat, för jag skulle ju skrämma honom med det där fejk glaset som jag höll i och han hade redan sett att det var fejk, så jag höjde glaset och gjorde gesten av att kasta vätskan från glaset på honom. Det skulle ju inte komma ut något för vätskan fanns ju innuti glaset - trodde jag. Som sagt var det ju ett riktigt glas med riktig vätska och Jyrki fick all sprit i aniktet och ögonen. Mamma kollade i sitt glas sedan och sa "jaha, jag fick inget jag" och barnen stod vett skrämda och tittade på Liza's konstiga storesyster =) hahahahahahaha .. Är inte det ett minne så säg? Tydligen pratar dem fortfarande om mig, stackars Liza =)

Andras åsikter:
Postat av: jennie
Det var i alla fall roligt! Kanske inte för honom, men för oss att läsa om...
2008-06-17 @ 16:22:25

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback