Vad har skor, pink rabbit och en cosmopolitan gemensamt?

Carrie Bradshaw förstås!

Jag håller på att kika på alla sex and the city avsnitten och ibland kan man inte slita sig. Just nu ska jag börja kolla på avsnitt 13 av säsong 4 och troligtvis kommer jag inte kunna somna innan jag sett hela säsong 4. Lyckligtvis är det bara 6 avsnitt kvar av den nu. Gud vad jag har gråtit och skrattat, dom är ju så sköna! Det får mig ochså att fundera lite över mitt liv och försöka förstå "whats happening" med mig och vad jag vill. Det är så himla svårt att veta tycker jag och det värsta är att ingen annan än du själv vet vad som är bäst för dig själv, och nu när jag inte vet vad som är bäst - hur ska jag då få reda på det? Sen har jag funderat på deras liv, allt dom gör och säger är perfekt så jag undrar om någon har det så i riktiga världen, utifrån så ser det ut som det allafall. Jag tyckte det var fint av Carrie att be Natasha om ursäkt n'r hon var otrogen med mr Big, det skulle Tina aldrig göra för ryktesvägen har jag hört att hon inte anser att hon gjort något fel. Men vissa är ju så falska! Jag är glad att jag int har henne som vän längre så jag slipper oroa mig. Jag tror också att jag ska "justera" lite andra bekantskaper i min vännerlista, det gäller ju att prioritera. Men hey, alla är vi männskor och gör fel ibland så man måste kunna förlåta och vara lite storsinnad att kunna acceptera andras brister och gud vet att jag inte är perfekt så hur kan jag begära det av någon annan? Men jag letar fortfaandeefter den där bästa vännen som jag bara drömmer om. En som är ärlig och rak på ett snällt sätt, en som är lite lik mig men som ändå kan lära mig att bli en bättre människa. På tal om att bli en bättre människa så snappade jag upp ett ord som jag var tvungen att kolla upp i ett utav avsnitten, ordet var "narcissistisk" så jag googlade det och fan vad rädd jag blev! Jag läste om min egen personlighet och allt stämde bra, kan jag forfarande vara deprimerad? Jag kanske har en sjukdom eller något som gör att jag resten av mitt liv kommer att vara deprimerad eller så har jag inte rett ut allt jag trodde jag rett ut. Det jag hade hittat var iallafall följande som jag hittade på en läkarsida med symptom på deprission:


Fråga

Vad är dystymi och narcissistiska drag?

Svar

Diagnosen dystymi innebär att man lider av en långvarig typ av nedstämdhet (nedstämdhet under de flesta dagarna under en tvåårsperiod) utan att man har några mera akuta depressionsperioder. För att denna diagnos ska kunna ges fordras minst två av följande sex symtom på nedstämdhet:
  • minskad eller ökad aptit
  • onormalt litet eller onormalt mycket sömn
  • brist på energi, "svaghetskänsla"
  • att man nedvärderar sin egen person
  • obeslutsamhet eller koncentrationssvårigheter
  • hopplöshetskänslor.
Narcissistiska personlighetsdrag innebär ett stort behov av att bli beundrad av andra människor och också en ökad benägenhet till avundsjuka i förhållande till andra. Vid en narcissistisk störning anses man också ha svårigheter att uppmärksamma och reagera på andra människors känslomässiga behov.

Dom som känner mig vet att det här är en diagnos på mig, helt sjukt! Nästan lite skrämmande..

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback