Men vad är min herre för en herre, en tjyyyyyv!!!

För er som inte förstod vad jag menade med rubriken så är det en utav Vanheden's replik i nån Jönssonligan film =) Varför jag valde den? Jo ...

Imorse när jag gick till bussen blev jag så sur. Nån hade stulit min cykel som stod utanför porten brevid en annan cykel. "Typiskt min otur" tänkte jag och gick mot bussen. "Varför ska dom ta MIN cykel, den är ju så liten" tänkte jag också, eftersom min cykel är lite mindre än andras. Sur satte jag mig på bussen men så småning om glömde jag bort incidenten. Under en föreläsning på förmiddagen kom jag på det igen och blev lite smått sur och irriterad, jag ville hem och anmäla idioterna som stal min cykel bara. Men så småning om glömde jag bort det igen och sen slutade vi för dagen. "Nu jävlar" tänkte jag. Nu ska jag ut och leta efter cykel helvetet i hela Timrå kommun och sätta upp lappar och anmäla cykeln försvunnen och allt som jag kan göra, men eftersom jag inte hade nån vanlig telefon hemma så var jag tvungen att vänta lite till senare på dagen då jag fick tillgång att låna en hemtelefon, så i min frustration gick jag över till syrran som även är min granne så jag skulle få nått annat att tänka på. Vi surra lite sen gick vi över te mej och gjorde lite mat. Efter det gick vi över till en kompis som jag är kattvakt åt för att kolla till hennes katt, sen fortsatte vi hem och då gick vi förbi Sibylla, klart man bjussa på glass =) Vi bestämde oss för att sätta oss i solen på en bänk brevid hennes ingång, men på baksidan av huset - och vad står där bredvid cykelskjulet ... Jo, cykeln! Troligtvis hade vaktmästarn flyttat på den. Tur man inte gjorde nån anmälan eller så innan *fniss* Nu är cykeln låst med tre lås i KÄLLAREN!!!!!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback