Min bästa redovisning ... ever


Shit va jag e nöjd, det blev PRECIS som jag tänkte.. och vilken respons =) Vi har haft ett grupparbete om hälsa och livskvalité och vi fördjupade oss i symbolen hälsa, äpplet. Vi var alla klädda i vitt och hade våra äppelsymbol boscher under redovisningen. Vi skapade ett äppelträd och all information tog vi ut på stora äpplen som vi satte fast på trädet, totalt 18 kort. Under tiden vi redovisa hade vi på ett bildspel med bilder som symboliserade det vi pratade om och vi inledde med en teater om en mus och ett äpple sen redovisade vi två äpplen var föutom Carina och Jossan som fick ett var på grund av olika skäl, resten fick dem i klassen själva ta ner och kika på och mingla i vår fruktoding med äppecider, men innan dess hade vi allsång "ska vi plocka äpplen i vår trädgård". Vi hade även gjort en äppelbok med lekar och recept av äpplen, några boktips och tagit fram zonkarta och äppellista så man kunde se vilka äpplen som växte var. Sedan blev det dags för motion, en tipsslinga runt huset och när dom kom tillbaka så välkommnades dom av picnic korgar me äppelcider, äppelchips och äppelkaka samt ett kuvert med små allsångslappar i. Vi fikade och tog eventuella frågor men när tipsslingan rättades av några i gruppen så var dom så stressade att det blev fel på vissa i klassens svar som var rätt, det kanske var dumt att ha en utslagslek redan innan. Utslagsleken gick ut på att ha en känselpåse i handen i 15 sekunder och försäka känna hur många plastäpplen det fanns i påsen, jag hade även lagt i kottar för att virra bort dom. Sen var dom bara två kvar som fick en utslagsfråga och tillsist kora vi en vinnare. Dom andra fyra fick en äppelbosh som tröst pris och vinnaren fick en brosh, diplom och en äppelcider. Hahahaha.. Nu är jag less på äpplen, men jag är så jävla nöjd =)

Andras åsikter:
Postat av: jennie
Låter som att det blev jättebra! Vilken bra idé!
2008-05-23 @ 16:20:51

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback