Vänner eller fiender

Minns ni den serien?
Jag har ju alltid sett på dem där dåliga svenska serierna som egentligen var helt värdelösa serier, allt från skilda värlar till rederiet som urartade till en ganska populär serie tillslut. Men åter till ämnet, hur kan man skilja på vänner och fiender? I dagens läge tycker jag att det har blivit svårare eftersom alla människor har blivit så eocentrerade och tänker bara på sin egen vinnings skull, men ändå kall en vän ska kunna finnas där och stötta en. Man kan visseligen inte tycka lika om allt, då kan man ju inte växa som människa och det har varit så svårt att skilja på dem, men en tjej hjälpte mej att förstå begreppet mellan vän och bekant. Det visar sig att jag har nog bara en enda vän som jag kan riktigt kalla för vän. En som tänker på mig uta att kräva något tillbaka, självklart ska jag bete mig likadant. Jag har en själsfrände eller hur det stavas, hon och jag är ganka lika men har ibland delade åsikter om väldigt viktiga saker som kan leda till att man ibland tar avstånd istället för att vi försöker förklara för varann, men trots det finns vi alltid där för varandra. Tillsist har jag en massa bekanta, några bättre men också några lite sämre. Det har blivit mycket lättare att skilja på mina vänner och fiender.

Jag kanske inte heller har varit den bästa av vänner, men huvudsaken är att jag lär mig av mina misstag och belive me when i say, I HAVE! Var rädd om dina vänner, riktiga vänner växer inte på träd. Avslutningsvis en bra video med bra text i, lyssna och njut så kanske det kan hjälpa dig att sortera dina vänner och fiender.

FRE - Sanning eller lögn

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback