Negativ syn på psykologer, kuratorer och socionomer

Varför kallar man dessa i folkmun för "hjärn skrynklare" ? Det enda dem gör är att vägleda dig igenom dina egna problem så att du ska slippa bli deprimerad, gå in i väggen eller bara må dåligt. Dem har olika teorier som dem följer när du pratar med dem så dem vet när du är på rätt väg, hur lång tid det är kvar och när du är "frisk" Men det är DU som ska bota dig själv! Du ska själv förstå och inse saker så du bryter negativa mönster, det har abslut ingenting att göra med att manipulera någon. Det är alltid bra till att gå till en psykolog, kurator eller socionom för alla har i säkert mer eller mindre kriser som vi går/har gått igenom och om man inte bearbetar dem så ligger dem kvar i det undermedveta. Lyssna på en som vet ;-)

Jag tycker att psykologer, kuratorer och socionomer är hjältar som viger sina liv i att hjälpa andra som mår dåligt, därför vill jag också bli en. Jag vill hjälpa andra så som jag har blivit vägledd och stöttad!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback