Rädslan över cancer, hudcancer.

För ungefär två år sedan fick ju Jyrki, min sambo som jag är förlovad med ett kolsvart födelsemärke på halsen, som visade sig vara elakartad. Jyrki opererade bort den och han går än idag på jämna besök för att se att det inte har spridit sig till lungor och sådant - givetvis kollar dem inte hela kroppen. Men jag är så rädd att han ska få ännu en fläck, eller att det snart kommer visa sig att det spridit sig till någon annan del av kroppen som dem inte haft koll på. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Plötsligt så inser jag hur mycket i våra liv som bara jag bestämmer över och jag har nu bestämt mig för att försöka sluta upp med det. Jag tror att rädslan att någon som min pappa ska ta över i mitt liv, att jag inte ens hinner ge Jyrki en ärlig chans att få göra det han verkligen vill. Men "tack" vare detta så har det öppnat min ögon och jag har insett att Jyrki okså måste få göra sådant som han vill göra, t.ex. köpa sånna grejer han vill ha och faktiskt arbetat ihop till. Även att han ska få en chans att byta arbete som han i smyg fantiserar om, och att han verkligen kan få fortsätta med sin hobby som DJ. Jag hoppas verkligen att det inte sprider sig vidare, det skulle vara en mardröm! Jag ber till gud, mina skyddsänglar, min andliga vägledare och alla mina andra andliga vänner att se efter honom och skydda honom. Snälla, ta honom inte ifrån mig!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback