My 25'th Birthday

Nu i Lördags hade jag min lilla fest. Jag var så stressad och sjukt orolig inför den. Vi fick nycklarna vid 22-tiden kvällen innan vilket inte gav oss någon tid att dekorera samma kväll, men vi klev upp tidigt på Lördagen och började bära dit och pynta - trots det vart det jätte stressigt! Jag grät två gånger vid två olika tillfällen och tänkte att "det här gör jag aldrig om igen" så det var ganska jobbigt för mig trots att jag fick lite hjälp här och var. Men när festen väl började så kände jag mig lugn igen!  ALLT gick i rosa och vitt, det var som en dröm *ler* Dem som var inbjudna var bara dem jag kände att jag mådde bra utav eftersom jag ville vara generös och bjuda på så mycket under hela kvällen (det blev en dyr kväll) Gästerna var:

Mamma och hennes sambo Jan Åke
Ellinor, min stora lillasyster
Joakim, min lillebror
Liza, min lilla lillasyster
Kari & Linda, min killes bror och hans tjej
Yvonne, min allra bästa och ärligaste vän

Dem som inte kunde komma var Sara Larsson kunde inte komma i sista minuten p.g.a. sjukdom *ledsen* hon är också en bra vän, trots att vi adrig umgås. Marita och hennes kille kunde inte heller komma eftersom hon jobbade den helgen och bor i Sollefteå, tråkigt eftersom jag trivs att umgås med henne. Andreas och Pia var bortresta på 40 års fest i Uppsala, vilket också var synd eftersom Andreas är en ganska god vän trots allt! Men jag började med att bjuda på välkomstdrinke som innehöll drinkmix jordgubb + shuffle vodca coctail jordgubb och fruktsoda, den gick åt! Sedan fick
dem gå tipsslinga med frågor på händelser från 1983-2008 Ni kan själva testa att svara på frågorna:

1. Vem vann melodifestivalen 1983?
2. Vad kostade bensinen 1985?
3. Vad var årets julklapp i Sverige 1988?
4. Vem bildade partiet Ny demokrati (NyD) 1991?
5. Vad var TV4:as nya svenska drama serie som hade premiär 1994?
6. Vilken film vann kategorin "bästa film" på Oscars galan 1997?
7. Var arrangerades dem olympiska sommar spelen 2000?
8. På vilken veckodag startade året 2003 på?
9. På vilken plats kommer Sverige i Eurovision schlagerfestivalen 2006?
10. Hur mycket såldes det Svenska bolaget "Vin & Sprit" för 2008?

Jan Åke och Linda vann med åtta av tio möjliga, och sedan åt vi buffé a la Tacos med alla tillbehör, efteråt öppnade jag presenter och dem saker jag fick då var bland annat smått och gott:

Ett halsband från CLEO av Yvonne
Ett gulhjärta från Guldfynd av Mamma och Jan Åke
En ljuslyckta i afrikanskt stuk av Kari & Linda
En tavla i afrikanskt stuk av mina syskon Ellinor (Marhina) Joakim och Liza
Ett efterlängtat gymkort på Hälsohuset och en Miranda nalle av Jyrki

Jag är jättenöjd, alla berörde verkligen dem områden som jag är intresserad av! Efteråt blev det efterättsdrink gjord på en jordgubbs likör och mjölk, samt milkshake för dem som inte ville/kunde ta en drink. Jag passade även på att göra en bål med Baccrdi Razz + Artic Strawberry vodka + Fruktsoda + Hallonsoda och Mouserande Jordgubbsvin samt att hälla upp lite chips. Jyrki startade första delen av sin introtävling med låtar från 80-talet *svårt* Vinnaren blev klockrent Kari, han
slog alla! Vi lekte även Fyra i en soffa och Tysta leken som går ut på följande:

Fyra i en Soffa
När deltagarna har delats in i lag skall två från vardera lag ta plats i soffan och resten sätter sig på stolarna runtom - och en deltagare skall ha en tom stol på sin vänstra sida. Blanda namnbrickorna på deltagana och dela ut dem så varje deltagare får ett nytt namn. Nu skall denne deltagare som har en tom plats på vänster sida ropa ut ett namn på en utav deltagarna, den som ha lappen med det namnet flyttar då på sig och byter sedan namnlappen med den som ropade, sedan skall denne dom nu har en tom plats till vänster om sig ropa ut ett namn och så fortsätter det så tills soffan är fylld
utav endast det ena laget.

Tysta leken
Det är viktigt att man är tyst under hela leken annars blir det minus poäng för laget. När deltagarna har delats in i lag skall dem få ett kort med ett uppdrag då det gäller det att på så kort tid som möjligt ställa upp sig och sitt lag i den ordningen som kortet visar, under tystnad. Det lag som är färdigt först med sitt uppdrag skall skrika "klar" eller "färdiga" och då avbryts hela leken och domaren skall kolla av resultatet att det är korrekt (annars fortsätter leken med samma uppdrag), sedan fortsätter man med ett nytt uppdrag. Laget som med kortast tid utfört alla tre uppdragen vinner.

Uppdragen:
  1. Skostorlek: Minst till störst
  2. Ålder: Yngst till äldst
  3. Längd: Minst till störst
Present bytar leken
Det är alltid roligt att få presenter, och istället för EN vinst fö den som vinner tävlingarna så jag hade köpt 12st paket i prisklasser mellan 19-69 kr som vi skulle ha med i den här leken. Man börjar med att sitta i ring och i tur och ordning slå en tärning, jag började. Den som får en sexa får gå till bordet och hämta ett paket (man får inte ta på alla utan välja med ögonen) den som slår en etta eller tvåa får byta två paket med varandra, alltså inte sig själv och någon annan utan två helt andra deltagare. När alla äntligen hade slagit tärningen och fått ett paket var så skulle vi öppna dem och se vad som fanns innuti, sedan började omgång två och så skulle jag ställa en äggklocka på 5-10 minuter beroende på hur många man är. Sedan börjar man där man senast slutade och då år denna persone byta med vem man vill i sällskapet utan att söla, så fortsätter man så tills klockan ringer och då får man behålla det man har i handen. Det jag hade köpt till den här leken var lite saker från Lagerhause, Gallerix och faktiskt COOP Forum:

En svart spargris med döskalle motiv
Ett sugrör med en döskalle på, som jag fick tillslut! *tjohoo*
En rosa ögonbindel med texten "Schhh.. sleeping mode" på
En komedi DVD film "Norbit"
En badanka i punk/BDSM - stuk
En miniräknare som ser ut och luktar som en chokladkaka
En trisslott + en tianlott
En liten fick almenacka för 2008/2009
En mjuk nyckelring i form a en gris
En mjuk kylskåpsmagnet i form av en elefant
En Dumle godispåse
En svart mugg som det står "Rocker" på

Sedan var det kaffe och tårta som gällde, och sång då *pinsamt* hehe. Jag hällde sedan upp 10st champagne glas Asti Cinzano som är ett mousserande vitt vin *gott* som vi skålade på och jag fick tillfälle att tacka allihopa! Jyrki hade även sin sista introtävling då Kari än en gång slog alla stort! Taxin kom 22:45 och då hoppade jag, Jyrki, Yvonne, Linda, mamma och Janåke in och åkte mot Bishop Arms som fick starta våran ut kväll, senare gick vi till O'Learys och när dom stängde blev det en klassker "MAX"  - Jag är grymt nöjd och jag är glad att kvällen blev som den blev! Nu är man 25 år, och det känns som man ska rucka lite på mina planer för att få in en dröm som jag har, jag berätta mer senare - det är ju minst 1,5 år innan jag kommer att sätta den drömmen i bruk, men den som väntar på något gott!


Här är en bild på min centerpiece från dukningen *nöjd*

Andras åsikter:
Postat av: Jennie
Bålen lät väldigt god!
2008-10-07 @ 19:49:00
URL: http://sliparen.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback