STRESS

Stress inför:

Att skaffa barn, 2 eller 3 stycken
Att skaffa mig hus, som sedan skall renoveras
Att skaffa mig hundar, helst två stycken
Att skaffa mig ett bra, stabilt och fast jobb med bra lön
Att skaffa mig fosterbarn
Att angagera mig i anti-mobbnings grupper
Att hinna med att resa utomlands
Att gå ner i vikt, helst allt under 1,5 år framöver
Att utbilda mig som socionom
Att skriva en självbiografi

Inte nödvändigtvis i den ordningen då =) Men det är saker som jag önskar att jag hade hunnit med eller börjat på innan jag fyllde 25år, men nu är jag 25år och det känns som tiden går så långsamt. Jag skulle planerat mitt liv bättre, men hur skulle jag kunnat veta vad jag verkligen ville med mitt liv när jag var yngre? Helt omöjligt juhe! Dessutom så är jag glad att jag överhuvudtaget lever efter det jag gått igenom, och inte tog mitt liv för några år sen - så nu får man börja från "scratch" igen, med gymnasieutbildning och sådant! Men allt tar ju sin tid, det är ju bara att sätta igång med det ena eller andra. Jag är ju snart färdigutbildad barnskötare, sen väntar 350 poäng till högskolekompetens, sen jobb och sedan barn, sen högskola och fast arbete och någonstans däri mellan hus och hundar. Vikten kan jag ju också ta tag i nu och resa borde man göra lite oftare för att "komma bort" lite och unna sig något lyxigt. Har ju bara varit utomlands en enda gång i mitt liv *fattig* Fosterbarn och anti-mobbningsgrupper är något jag tänkte ta på mig mycket, mycket längre fram - när mina barn blivit lite större så det är inget jag känner mig stressad inför. Men ibland känns det bara som NÄR ska mitt liv börja...

Andras åsikter:
Postat av: Jennie
Du kanske inte hinner precis allt som du hade tänkt dig, men kanske en bit på väg;) Man vet ju aldrig...
2008-10-15 @ 17:29:30
URL: http://sliparen.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback