Baren full, plånboken tom - uppdraget slutfört

Äntligen hemma igen. Att festa två dagar i rad tar på krafterna för en gammal räv som mig, *flinar* jag fyller ju faktiskt hela 25 år. Man är ju inte 18 år längre och det känns faktiskt i kroppen att man är tröttare och orkar mindre, desstom är det inte alls lika roligt längre. Men den här gången hade jag faktiskt skit kul! Jag, Jyrki, Yvonne och Jimmy åkte te Tallinn i Söndags och på Måndagen så shoppade vi loss på sprit i Tallinn. Det blev ju lite grann, men det är ju till min 25-års middag så jag tyckte att det var värt det - annas brukar vi inte köpa så mycket (men det är ändå inte så mycket om man jämför med alla andra, men vi är ju inga miljonärer) För övrigt så var bubbelbadet desvärre trasigt, vilket var jätte tråkigt. Det är dem absoluta bästa förfesterna vi haft, när vi bubblat och druckit bubbel =) Vi var på trubadur och karaoke på pubben på båten, vilket är min personliga favorit. Sista kvällen var jag och Jyrki även och kikade på showen, den ÄR så bra - man vill själv börja med något såntdär, et vekar så glamoröst och roligt *fantiserar* Sedan var vi självklart på discot också men det var mer partymänniskor på båten när vi hade lämnat Tallinn. Vi knäppte knappt några kort, mest i hytten då - men vi filmade desto mer! Det ska bli kul att redigera ihop det sedan, vi tänkte döpa den till "Napp på Tallinn" och vi hittade tillochmed våran egen LASSE KONGO, tyvärr hann vi inte filma/knäppa kort på honom eftersom vi hade så trevligt när vi pratade med honom så vi glömde bort det, ha sjöng "i ett hus" för oss också. Han var en gammal och fattig pensionär i Tallinn som letade pant för att ha råd att köpa en bil, vad som är sant och inte vet vi ju inte men han fick våra pant burkar iallafall. Här kommer också Inköpslistan på det vi sprättade 1500:- på i Tallinn

2 L Baccardi Razz
2 L Baccardi Apple
8 Vin flaskor - vitt
3 L Vodka coctail Jordgubb
1 L Chocolate creme likör
2 L Jordgubbs likör


På min "fest" tänkte vi nämligen bjuda på mat, välkomst drink, bål, vin och öl (öl köper vi senare) till maten, efterätts drink, tårta och kaffe såklart när jag fyller år så vi fick lov att köpa en hel del sprit. Kanske fixar någon drink och något "fake" bubbligt att skåla på också - man får se!? Men nu känns det iallafall jätte kul att ha en middag, för nu har jag bara bjudit dem jag tycker om och dem som jag litar på. Det vill säga min familj (Jyrkis familj kommer inte på grund av att hans bror jobbar och mamma och pappa hans är i Findland, kul att dem passa in det lagom när jag fyller 25 - man är lite besviken på dem faktiskt) Men Linda kommer iallafall (Jyrki's brors fru) *glad* och Sara Larsson och Yvonne som är mina ärligaste och bästa vänner enligt mig. Jag vet att jag inte kommer att bli besviken då, eftersom dem som kommer gör mig så glad varförsig så det kommer bli jätte kul när alla är på ett och samma ställe! Längtar verkligen jätte mycket nu. Men nu skall jag gå och vila lite, man är ju lite sliten. Ha det så bra allihopa!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback