Lågstadielärare?!

Jag fick ett samtal imorse angående ett jobb. Det var en lärare för en klass treor som hade blivit sjuk och undrade om jag kunde hoppa in och vikariera för att jag hade god hand med barn. Jag tyckte att det var lite kort varsel eftersom klockan då var halv åtta och jag skulle böja klockan nio, dessutom skulle jag lära ut saker jag inte har en aning om till en klass jag aldrig har träffat förut. Nej det kändes bara så fel så jag tackade nej, trots herrens "pep-talk" Hade jag haft tid att förbereda mig och hade jag fått "praktisera" tillsammans med någon lärare först så hade det varit en helt annan sak, men nu fick jag bara en iskall klump i magen och kände att "det här går bara inte" så jag fick som sagt tacka nej. Dessutom är jag faktiskt inte en lärare och steget från förskola ( 1-5 år ) och tredje klass ( 9 år ) är ganska stor!

Andras åsikter:
Postat av: Cleo Zatch
Oj ja det var ett stort hopp mellan årsklasserna!

Dom är ju lite stöddigare i den åldern dessutom så det måste ju vara mycket lättare om man fått träffat dom innan eller nått!

/Cleo
2009-02-18 @ 12:42:49
URL: http://www.metrobloggen.se/cleozatch
Postat av: Sabina
skumt att skolan tar in vem som helst som vickarie men för hoppningsvis litade dom på att du skulle göra ett bra jobb. Lågstadie måste vara den roligaste åldern att vara lärare :)
2009-02-18 @ 16:56:42
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: .Pjumas. ♥
Lika bra att säga nej när det kommer på sådär kort tid och skillnaden mellan jobben är stora!
2009-02-18 @ 18:51:29
URL: http://pjumas.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback