INGEN har rätt att avliva sin katt!

Jag tycker att det är ett allvarligt fel på samhället idag som tar sig an husdjur och sedan när det inte passar dem så avlivar ni dem. Jag vet många som har avlivat sina katter för att dem har kissat inne och dem är inte ens gamla och jag blir så jävla förbannad! Min Smulan kissade också inne under en längre period, visst var det jobbigt då men orsaken som jag kom på efter mycket om och men. Hon tyckte att kattlådan luktade illa och hon ville ha en låda utan tak och dörr. När en katt kissar inne eller beter sig annorlunda så är det PÅGRUND AV NÅGOT.. Det är en sorts "strejk" eller protest för att få säga sitt, och vad gör ni då? Ni tar livet av dem! Jag tycker inte att man ska få skaffa sig katt eller hund utan "körkort" eftersom folk är så jävla okunniga och egoistiska. Behandla erat djur som erat barn istället, ett barn som inte kan använda ord för att berätta vad som är fel. Ett barn som du ska älska av hela ditt hjärta sen första dagen du såg honom/henne. Ett barn du ska värna om och ta hand om och uppfostra. Inte skulle du väl ta livet av ditt eget barn när han/hon säger emot eller inte gör som du säger? Nej, men sluta för guds skull då att ta livet av OSKYLDIGA djur. Tänk er för flera gånger INNAN ni skaffar er djur, läs på om djuret och OM det ändå inte skulle passa i slutändan så SÄLJ honom/henne istället för att avliva. Djuren har också en personlighet och rätt att leva!

Andras åsikter:
Postat av: Cleo Zatch
Du har så jäklarns rätt asså!

Man ser ju allt för ofta katter som bara blivit lämnade på gatan ,typ sommarkatter,när sommaren är slut vill dom inte katten längre...eller var det när sommaren började som dom släpper katterna i skogen,jag minns inte riktigt...men sjukt som attan är det!

/Cleo
2009-02-16 @ 19:34:18
URL: http://www.metrobloggen.se/cleozatch
Postat av: .Pjumas. ♥
Jag håller absolut med dig! Du har så rätt! Det är helt hemskt hur man gör så! Jag skulle aldrig kunna avliva något djur, visst tänkte jag att det skulle vara okej att mormor å morfars katt skulle avlivas, den hade väl fel med njurarna så det var det rätta, och i det fallet förstår jag det, jag tänkte att det skulle vara skönt när den hela tiden bet och klöste och det gjorde ont, men när jag väl så den där lilla döda katten kunde jag inte stå där utan att fälla en tår! Men det var det bästa för katten!
2009-02-16 @ 21:18:25
URL: http://pjumas.blogg.se/
Postat av: Marra
Ussh vad jobbigt! Jag lämnade en jättelång kommentar som bara försvann! :O(
2009-02-17 @ 07:29:52
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback