Störtkär vid första ögonkastet <3



Äntligen har dagen kommit då ett hus som VERKLIGEN EXISTERAR har träffat mitt hjärta, ALLA bitar föll på plats. Jag trodde faktiskt det var omöjligt med alla våra "krav" som vi har att hitta ett hus som uppfyllde dem. Men jag bara slö surfade häromdagen i brist på annat att göra och så trillade jag in på Kristina Roos Blogg där hon har lagt upp ett inlägg på ett hus som hon tyckte var fint och planlösningen på det. Jag höll på att tappa hakan bokstavligt talat, huset hade ALLT jag någonsin drömt om och till ett billigt pris dessutom. Perfekt planlösning, öppen planlösning till en viss del, en matsal som går ihop med vardagsrummet, perfekt kök, halvtrappa mellan våningarna, öppen spris, gillestuga, fem sovrum, hobbyrum, bastu, en toalett och ett badrum, tvättstuga och torkrum, en lagom stor utegård och bra läge, lagom stort hus med entréplan och källarplan istället för undervåning och övervåning och det var även en "snygg form" ( om man kan säga så? ) på huset samt garage .. ja, ALLT till ett pris på 395 000kr!!! Självklart skulle man behöva renovera det i sin egen stil och det kostar ju en liten slant, men för det där priset på huset kan man renovera desto mer för. Tyvärr har vi inga planer på att flytta ännu och jag har ju inget "riktigt" jobb än så vi har ändå inte råd, tråkigt. Annars hade vi också blivit en del utav invånarna i Västervik, Överum. Men en dag skall våran dröm bli sann, då skall vi skaffa oss ett precis likadant hus som här för det kändes bara så rätt!


Andras åsikter:
Postat av: kristina
Och jag som bor i närheten får inte flytta dit för min sambo:(

Älskar huset, billigt. Väldigt billigt. Det blir 240m2 inuti(ink. bastun och gillesrugan).

Har du tittat in hos godis(frun/fröken).blogg.se. Hon har ett likadant, renoverat. Sååå avundsjuk. Fast i skåne. Men jag skall göra hennes lampa som tröst.

Har gått igenom hennes blogg under några timmar nu.

suck

Kram
2009-02-05 @ 01:29:25
URL: http://branden.blogg.se/
Postat av: Petra
Hej!

Vi har bara bott i vårt hus 11 månader. men vi trivs så bra. det jag gillade med vårt hus var just planlösningen. Inne i huset är det mesta original från -69.

Vårt hus ligger i Skåne som Kristina berättade. Vet att det finns flera i Skåne. men har hört att det ska finnas runt om i landet oxå. Men troligtvis finns det endast ca 200 i hela Sverige. (vad jag har hört).



Men vårt är INTE så renoverat, det ska vi börja göra nu. Jag har endast målat luckorna i köket och nya vitvaror. Nyligen lagt parkett i v-rummet. Men vi har såååååå mycket framför oss. Men det är ju det där med tid och framförallt pengar. Vi gav en del mer än 395 000 kr kan jag säga.



Kristina kanske såg bilderna från vårt förra hus oxå på min blogg, för där var det mycket renoverat. Vi kände oss ganska färdigrenoverade med det huset och sen flyttade vi pga jobb.



Nu har jag tagit reda på att det är ett Hjältevadshus. Kan kanske höra av dig till dem för att kolla var det finns såna hus, eller bygga ett.



ha det bra och lycka till
2009-02-05 @ 09:23:48
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Michaela / Bloggdesigner ♥
sv: tack så mycket gumman! känns som om jag behöver massa peppning nu :/ haft en otroligt jobbig dag ://
2009-02-05 @ 17:02:03
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: jennie
Sv: haha nej vissla är svårt! Känner mig lite mobbad när alla andra går runt och visslar för fullt och jag går runt och försöker "mima" en vissling.. det låter inte lika bra kan jag säga :p
2009-02-05 @ 18:32:54
URL: http://jenniesplace.blogg.se/
Postat av: .Pjumas. ♥
Det ser ju nog helt fint ut :) Ganska stort också ^^
2009-02-09 @ 10:40:51
URL: http://pjumas.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback