Typiskt att få jobb på en arbetsdag!

Igår ringde först Tallnäs förskola mig och undrade om jag ville jobba hos dem idag, men jag fick tacka nej eftersom jag skulle vara på Lotsgatans förskola idag. Några timmar senare igår så ringer en annan förskola i Nacksta och undrar om jag kunde jobba idag, men det fick jag ju också tacka nej till. Varför straffar gud mig med arbetslöshet? Jag var ju jätte ledig både måndagen och tisdagen. Nåväl, vi får se om jag får något imorgon och på fredag istället men som bekant så ringer dem ju inte och "tjatar" om man tackar nej för många gånger och ibland kan det räcka med en gång. Man är ju trots allt en "ny" vikarie. Undrar hur dem andra i klassen har det, men jag tror dem flesta har fått ett "fastare" schema än mig, dvs att dem kanske ska vara på en och samma förskola flera gånger i veckan. Antagligen så är det jag som är vikarie på "fel" ställen, men det är inte mycket att göra åt. Jag kan ju inte tvinga mig in på någon förskola som inte själva valt att kontakta mig efter att jag visat intresse precis. Synd! Hahahahaha ;-) *skämta*

BTW: Tyckte rubriken lät lite rolig, så det var därför jag valde den. Det låt som jag inte vill jobba på mitt arbete, men det är inte så jag menar. Jag menar förstås att det är typiskt att dem ringer från en förskola om jobb precis när jag redan har jobb på en annan förskola samma datum. Jag har ju varit ledig ett bra tag nu så varför kan dem inte passa på att ring då ;-) Jag tror jag är otursförföljd eller något åt det hållet!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback