Varför ska "Mia" i Gömda behöva visa upp sig?

Varför skall det gå så långt i den här jävla debatten angående Mia Eriksson i Liza Marklunds bok "Gömda"? Måste det gå så jävla långt att Mia skall behöva röja sin identitet och bostadsort för att visa bevis på att hennes historia är sann? Har vi inte andra viktigare saker som vi borde ta itu med än att kasta skit och söka fel hos dessa personer? Gömda handlar om Mia Erikssons KAMP FÖR LIVET och det kan INGEN veta bättre än just HON hur hon har haft det. Säkerligen så har "mannen med dem svarta ögonen" en helt annan historia, för vad hade vi förväntat oss egentligen? "Hej det är jag som är Osama och allt stämmer som står i boken. Jag misshandlade Mia och försökte kidnappa våran gemensamma dotter Emma till mitt hemland för att visa Mia att mig kan man inte behandla hur som hellst. Hon skulle bara gjort som jag sa för då hade det aldrig behövt gå så här långt, Mia får skylla sig själv! Ja just det ja, jag utreds just nu också för diagnosen psykopati, vem kunde ana att JAG hade nått sånt?" Jag säger då det. Mannen men dom svarta ögonen är SJUK, sedan har han en annan kultur än oss och det är också mycket därför saker gick fel. En fru ska lyda sin man där, men inte här i Sverige så det blev ju förstås en KULTURKROCK. Men mycket annat tyder också på att han måste vara en psykopat, men man vet ju aldrig så kanske jag har fel?! Det jag vill säga är att sånna här liknande historier händer ofta runt om i världen så varför ska vi haka upp oss på en utav dem som blivit en bok? Det är väl självklart att efter några år så är inte minnet det bästa, men boken blev ju ändå en succé. Huvudsaken är väl att huvudsaken i boken stämmer, att Mia blev misshandlad av Osama och att hon fick fly landet för att komma undan hans mordhot. Jag tycker det är bra att hon har gjort en bok av det för att hjälpa andra i samma situation, för psykopater finns överallt och det är inte helt lätt att ta sig ur ett sådant förhållande. Jag blir så jävla arg när man ska behöva dra upp en debatt om personer som inte ens är närvarande för att diskutera saker som ingen annan har att göra med. Fy fan för svenska folket, fy fan för er som aldrig har varit med om liknande situationer och inte har någon förståelse för vad Mia gått igenom, fy fan för det svenska rättsväsendet och fy fan för Osama. Jag blir så jävla less på sånt här!

Andras åsikter:
Postat av: | Malin |
svar: Tack så mycket :)



Ja tyvärr så har du nog rätt. Folk har ingen fantasi, och verkar tro att det är okej att bara ta saker.
2009-02-15 @ 14:14:56
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««
sv; önska jag kunde tänka så som dig ang. fräknarna men jag har så svårt att acceptera dom för jag umgås inte med någon som har fräknar utan detär bara jag, inte ens mina syskon har fräknar så jag har lite svårt att börja gilla dom faktiskt. men brukar tänka; det kunde ha vart värre, jag har ju bara i ansiktet andra har ju över hela kroppen.



kram!
2009-02-15 @ 18:42:34
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback