Det blir bättre och bättre dag för dag

Gud vilket fint väder det var idag på förmiddagen, synd att det inte höll i sig hela dagen ut. Jag hade tänkt gå ut och gått, men jag var helt slut när jag kom hem vid 17:15 tiden idag så jag skjuter på det till imorgon istället. Mitt mål den här veckan är ju trots allt en simmning á 40 längder och en promenad á 60 minuter den här veckan, sedan tänkte jag öka gradvis så hela veckorna blir fulla med simning, gym och promenader så får man vara ledig både lördag och söndag sedan. Jag har iallafall varit på Haren på Timrådalens Förskola idag mellan 8:30-17:00 och det var himla roligt faktiskt. Jag trivs ju på Timrådalen och nu har jag också börjat känna mig mer och mer "säker" på Haren också och det är ju bra! Malin fick vara på Ekorren idag, där jag vanligtvis brukar vara. Jag har ingen aning om hur det ser ut imorgon så man får väl ta och lägga sig strax och kliva upp vid 7 - tiden med en stark kopp kaffe och vänta på att någon skall ringa. Ringer ingen så blir det nog en städdag imorgon och en promenad förstås. Det är ju ändå lika bra att jag går ut och går själv då jag kan ta det i min egen takt och så kan jag lyssna på min MP3. Dessutom så brukar det bli av då jag tränar själv, men oftast inte om jag "förlitar" mig på någon och dem "hoppar av" eller bara inte kan vid det tillfället vi bestämt - då ser jag det som en undanflykt att slippa. Hoppas det blir mer jobb nu framöver, har iallafall två tider inplanerat nästa vecka och så har jag fått tider för en hel vecka, vecka 14 då en på Haren skall åka bort. Det är så skönt när man får sina tider i tid och vet vart man ska vara och när istället för att jag måsta kliva upp imorgon IFALL dem ringer någonstans ifrån. Gud vad jag längtar tills man får ett längre vikariat! Föressten så har jag skrivit in mig på skolan nu och igår var jag på introduktion för Matte B på öppen verksamhet, det måste jag tydligen ha för att söka in på Socionom sedan så bättre nu än aldrig. Jag tror ändå inte att jag kommer få något längre vikariat inom en snar framtid, vissa kan ju springvicka i flera år! Nu kan jag iallafall kalla mig för en arbetslös, studerande vikarie. Låter lite lustigt!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback