Gåvan från stjärnorna

Jag läser inte mycket böcker, eftersom jag har svårt att "fastna" för dem. Jag kan sitta och läsa och läsa och läsa och sedan "flyger" tankarna iväg på annat så jag får börja om, helt omöjligt. Jag har försökt att läsa "Da vinci koden" och "Atlantis" eftersom det är ämnen som jag BORDE fastna för, eftersom dem intresserar mig. Men någonstans så "tappar" jag bort mig och jag får börja om, och börja om, och börja om igen. MEN en bok har jag läst utan problem, ibland läser jag hela på en dag, ibland så tar det lite längre tid men jag behöver ALDRIG läsa om en enda rad eftersom jag är så fokuserad på boken. Boken heter "Gåvan från stjärnorna" och är en ( verklighets baserad? ) roman om en kvinna som heter Marie som har svåra mardrömmar som slutar med att hon ligger i en sorts koma på morgonen. Problemen blir så svåra att hon beslutar sig för att ta kontakt med en hypnotisör, som förövrigt är den andra "huvud personen" i boken. Tillsammans så gräver dem i Maries förflutna och tidigare liv och dem upptäcker mycket tillsammans. Bland annat reinkarnation, Atlantis, kristaller, andra dimensioner, utomjordingar och kampen mellan onda och goda makter. Det är en ganska häftig bok där det händer mycket och i början står det att den bygger på verkliga händelser som bör läsas som en roman för den som inte "tror" på allt som skrivs, men jag tror och jag har analyserat och byggt mycket av min tro på vad som skrivs i boken. Är det egetligen så omöjligt att det finns"utomjordlingar", rymden är ju oändligt stort och vi har väl inte ens upptäckt hälften av vad som finns. Att själen återuppstår har jag länge funderat på och beslutat mig för att det måste vara så, varför inte egentigen? Sedan finns det andra mycket spännande saker som tas upp i boken t.ex. Atlantis och kommunikation mellan jordens smartaste djur delfinen och människan. Äh, jag är iallafall fashinerad av boken och jag kan läsa om den miljontals gånger om så jag rekomenderar den starkt för dem som är lika intresserad av det ockulta, och gillar att analysera som jag. Såhär ser min favorit bok ut iallafall:


Andras åsikter:
Postat av: Cleo Zatch
Hej Baileyz!

jag håller med dig fullt ut,jag har bara så svårt att inte ta åt mig,men om hon skulle kommentera mig igen så ska jag inte visa det inlägget och jag ska absolut inte svara på det,ha det bäst !

/Cleo
2009-01-19 @ 21:59:58
URL: http://www.metrobloggen.se/CleoZatch

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback