Kanske om jag vinner på lotto, eller nått?!

Det vart en lite lustig/knasig konversation ( som vanligt när jag är med ) några dagar innan jul ledigheten började mellan mig och en arbetskamrat som pratar lite tyst, samt att jag satt väl lite halvt i mina egna tankar vid tillfället. Jag frågde iallafall henne, eftersom hon själv har två små barn om hon hade något tips på vad jag kunde köpa till min ganska så nyfödda kusin i julklapp. Konversationen löd ungefär så här:

Jag: Har du något bra tips på vad man kan köpa till en tre månaders baby i julklapp?
Hon: Hmm, jaaa.. kläder behöver dom ju eftersom dom växer och så?!
Jag: Jo, men jag tänkte mer på något till henne - som hon kan använda!
Hon: Ja, men kanske en mobil då?
Jag: Ja, jag har ju faktiskt funderat på en permobil men jag vet inte riktigt

*ca: 3 sekunders pinsam tystnad*

Jag: Sa jag permobil?
Hon: *skrattande* ja, jag tyckte att du sa det men jag vågade inte säga något!

*Jag flinar såklart resten av dagen åt det där dumma citatet*



En permobil i julklapp till en fullt frisk tre månaders baby flicka, ja det skulle va något det! Haha..


Andras åsikter:
Postat av: Karin
ha ha ha
2009-01-03 @ 08:38:52
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Amanda
haha
2009-01-04 @ 17:18:16
URL: http://amandiss.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback