Karlstad?

Jag och min sambo Jyrki har ju länge funderat på att flytta härifrån Timrå och Västernorrlands län, men det blir ju lite längre framöver. Men vi vill gärna redan nu hitta ett bra ställe som är lagom stort ( som Sundsvall ungefär eller kanske lite större ) gärna soligt, och som ligger lite mer söderut med närhet till Stockholm eller Göteborg. Vi är inte så beresta, så vi vet typ ingenting om orter i Sverige t.ex. vart det är billigt att bo, vart det är lätt att få jobb, vart det är varmt och soligt osv. Men Jyrki nämnde Karlstad av en slump, så jag har kikat på deras hemsida om vad som erbjuds och det ser ju bra ut. Jag googlade bilder som jag tyckte såg helt okej ut, jag kikade även på hemnet för att se ungefärliga villa priser på dem hus vi skulle kunna tänka oss att köpa för det pris vi kan tänka oss betala för dem och det verkar också vara bra utbud samt att jag spanade in på AMS och deras arbetserbjudanden i Karlstad där det var lite sämre för min del, just nu iallafall. Men ändå så vet man ju inte så mycket om Karlstad så jag tänkte att jag kan höra mig för här på bloggen om vad ni bloggläsare har hört och/eller upplevt om Karlstad?! Har ni något annat förslag på en fin ort som gärna följer dem kriterierna jag nämnde ovan så är dem uppgifterna också välkomna.

Andras åsikter:
Postat av: Tobbe
sv: hahaha, vill bara visa hur dum hon e :P
2009-01-11 @ 04:23:44
URL: http://tobbejonsson.se

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback