Söndagsmiddag

Idag blev det en väldigt god middag måste jag säga. Ni som känner mej vet ju att jag gillar kyckling och gärna någon sås med soya och sambal oelek till. Så jag hittade ett recept i ett häfte jag har som heter "Smakskolan" från Mjölkfrämjandet. Gud vad gott det blev! Jag kan varmt rekomendera den här rätten.

Smakskolans Mango-kyckling
4 port

4 filéer av kyckling
1/2 tsk salt
1/2 krm svartpeppar
2 msk smör
1 purjolök
2 dl lätt-crème fraiche
1-2 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
1 msk kinesisk soja
ca 1 tsk sambal oelek
2 msk mango chutney
1 mango eller 6 torkade tärnade aprikoser

Bryn filéerna försiktigt tills dem är klar rakt igenom i en egen panna. Strimla purjolöken och fräs den i en ny panna, gärna me höga kanter och lock. Tillsätt creme fraiche och sedan vatten, smulad buljong, soja, sambal och chutney och låt det koka upp. Lägg i filéerna och låt koka på svag värme under lock ca 10 minuter. Rör tillsist ner aprikoserna/mango och låt dem bli varma. Servera med det du tycker passa bäst till.

Andras åsikter:
Postat av: Emma
Rösta fram mig till månadens blogg! då skulle jag bli jätteglad. Besök min blogg för att se hur du gör:)





KRAM
2009-01-26 @ 11:15:55
URL: http://adifferentwayofbeingyoung.blogg.se/
Postat av: Cleo Zatch
Hejsan Baileyz!

Cinta är en blandning av chihuahua & yorksherre!Receptet ovan verkar riktigt gött!

Jag gillar oxå kyckling mycket

/Cleo
2009-01-29 @ 17:45:57
URL: http://www.metrobloggen.se/cleozatch

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback