Filmtips: Yes man

Ikväll så har man varit på bio och fått trä smak i arslet ( det är därför jag helst inte går på bio ) Jag gick med lilla lillasyster Liza och min sambo Jyrki och vi såg den där nya komedin med Jim carrey, nämligen "Yes man" och fyyy faaaaaan vad den var BRA! Jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket åt någon film någon gång! Men jag är ju inte så mycket för komedier egentligen, jag gillar ju mest skräck, rysare och thrillers jag. Men hur som helst så handlar filmen om Carl Allen som jobbar på en bank, och han säger alltid nej till allt och han vill aldrig göra något med någon vilket leder till att han har ett ganska tråkigt och patetiskt liv. Men en dag då han träffar på en gammal bekant som berättar om en kurs då man lär sig att säga ja till allt istället för nej och Carl beslutar sig för att gå dit och se vad det handlar om. Efter kursen börjar allt att rulla på och han får utmaningar efter utmaningar och han tror att det blir negativa koncekvenser av att säga nej så han säger ja till allt, vilket ger ett possitivt resultat och han blir som beroende att säga ja och på såsätt så får han  vara med om många nya och roliga upplevelser. Jag som trodde att man hade sett allt med Jim Carrey, men han var helt underbar i filmen och han gav mig och dem flesta andra i salongen MÅNGA goda skratt under filmens gång. Det skulle vara kriminellt att inte ge den här filmen fem stjärnor av fem möjliga. En väldigt rolig film, med ett bra budskap som inte bör glömmas bort. Jag rekomenderar er att se den!



Andras åsikter:
Postat av: Jennie
Låter bra
2009-01-11 @ 10:29:51
URL: http://sliparen.blogg.se/
Postat av: Sofia
Filmen var ju så jävla bra alltså!

Jag är egentligen inget Jim Carrey fan, tycker vanligtvis att han är rätt överdriven och var så säker på att denna film bara skulle vara en annan vinkel av Liar Liar, men oh så fel jag hade :)
2009-01-13 @ 11:52:35
URL: http://www.cageman.se

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback