Min fantasi och framtidsdröm

OM jag hade haft en fast tjänst på en förskola,
OM jag hade haft ( som Jyrki ) ett extra jobb som t.ex på en ungdomgård,
OM Jyrki hade bytt jobb till ett bättre betalt jobb t.ex Menigo,
OM man hade fått huset för kanske lite över en miljon och
OM dem hade haft en bra uppkoppling via internet i Sörfors.

.. så hade vi gladerligen slagit till på huset i Sörfors. Men vart kom alla dessa "om" ifrån? Jag var ju så lycklig i min fantasi. Där hade vi redan flyttat in och hunnit med en massa saker. T.ex:

1. Vi hade köpt alla möbler vi behöver till huset för att trivas bra.
2. Vi hade hunnit renovera väggar och golv i vissa delar av huset.
3. Vi hade redan planterat våra pilträd i trädgården.
4. Vi hade köpt en till bil, en åkergräsklippare, en egen skoter och en snöslunga.
5. Jag hade redan fått ett fast arbete på en utav dem sex förskolorna i Matfors.
6. Jag hade redan haft mitt extra jobb på ungdomsgården i Matfors.
7. Vi hade redan ett barn hos oss och ett i magen. 
8. Jag har redan haft min 30års fest i trädgården mitt i sommaren där vi grillade vid huset, bubblade i badet, bastade i bastun och sjöng och lyssnade på en inhyrd trubadur frammåt småtimmarna i solnedgången. 
9. Vi hade våra bröllopsplaner i full gång.

Så varför kan aldrig sånna här drömmar bli verklighet för mig? Alla andra har ju typ hus, barn, hund och två bilar redan. Jag vill sätta igång nu och börja leva min dröm och skaffa en familj jag också. Men pengarna räcker ju inte till och arbete finns det INTE gott om, iallafall inte ett FAST ARBETE eller ett LÅNGTIDSVICKARIAT. Framtiden ser inte ljus ut! sedan har någon redan budat på huset, 1 370 000kr. Äh, det är bara att ge upp och låtsats att vara glad igen! Men innerst inne är jag bittrare än BITTERMANDEL.



surt sa räven om rönnbären

Andras åsikter:
Postat av: cleo Zatcho Zatch
Inte ska du vara bittermandel =)



Det är bara att kämpa på för en dag slår allt om...det brukar bli så för dom som verkligen kämpar skiten ur sig!

Och som du skriver här uppe så verkar det så jävla självklart för vissa att skaffa barn, hund och villa...men saker händer av en anledning tror jag...din tid med familj,hund och hus kommer ...och när det kommer så kommer det att vara din tur och det kommer att komma i ratt tid!
2009-06-18 @ 15:41:52
URL: http://metrobloggen.se/cleozatch

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback