Fröken Jonassons Gästblogg


( Bilden är också en direktlänk till Fröken Jonassons blogg )


1. Vem är du?
Jag är en glad och sprallig tjej på sjutton år (och fyra månader) som bor i en otroligt liten by i norra jämtland. Den är så liten att det bara bor 200 människor i den. så, ni fattar? inte så stort. Men jag gillar det ändå! Dock så bor jag inte hemma i byn när jag går skola utan den går jag 25 mil härifrån i östersun, där jag bor i en lägenhet som jag delar med min pojkvän (som stått ut med mig i 1,5 år, vilket inte är en lätt bedrift. creds till honom!). Till hösten börjar jag andra året på frisörlinjen på John Bauer i östersund!

Intressen har jag ju också, som att fotografera, umgås med vänner, kläder och mode, läsa och resa (dock är jag ju en fattig student så jag reser i drömmarna än så länge) och busa en massa!. Och loppisar. Loppisar gillar jag väldigt mycket! Men inte att förglömma dessa vänner (några av dem har jag länkat på min blogg) som är helt fantastiska! Men för att göra en lång historia kort, så är jag en glad tjej som har ett fruktsnsvärt bra liv! :)
 
2. Vad handlar din blogg om?
Min blogg hette förut bara linn jonasson, men för att folk skulle känna igen mig bytte jag till fröken jonasson. Och det passade mig ypperligt! Bloggen i sig är ganska spretig, då jag både pratar och tänker spretigt. Så bloggen är skriven på ett väldigt säreget sätt, men jag tänker inte ändra på det, för så som jag skriver speglar mig själv, och så ska det vara!

Bloggen riktar sig nog mest åt tjejer från kanske 15 och uppåt. Men det är inget jag gjort med flit, utan jag skriver om mitt liv som tjej och jag antar att det lockar mest tjejer som är i min ålder. Baileyz ville också att jag skulle berätta om mina kategorier och det ganska många! men jag har hellre fler så att det är lättare att hitta det man vill läsa om, än att det ska finnas tre och man får bläddra igenom hundra inlägg innan man hittar det man ska!

 
3. Vad läser du hellst för bloggar?
Allra helst läser jag personliga modebloggar som Therezgarderob & Majakaka. Men också större modebloggar som Eling Kling's och hennes vän Linn Gustafsson. Dock gillar jag vanliga personliga bloggar också, gärna humorbloggar som Linnnbe och Egoinas. Men jag ska inte smyga under stolen med att jag även läser både Kenza's och Blondinbella's blogg, då jag gillar dem både och tycker det är coolt att de har blivit så framgångsrika! 

 
4. Ordet är fritt!
Nu var ordet tydligen fritt ja, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om! Helst inte något viktigt, sådant lämnar jag gärna till andra. Det enda jag kan komma på att säga just nu är att barn, ät era grönsaker!



Andras åsikter:
Postat av: Malin
sv: Ja jag vet att jag borde ignorera och inte bry mig, men det där var droppen efter en varm och jobbig dag på jobbet :P kramar!
2009-06-24 @ 17:02:03
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: . Pjumas . ♥
Svar: Man får ju hoppas att du får nåt jobb :)

Riktigt ensam var jag inte, älsklingen är här, och syrran också, men hon var till en nöjespark :D Visst är det kul att vara lite ensamma ibland, men man saknar ändå mamma :)

Kramar ♥
2009-06-24 @ 17:40:45
URL: http://pjumas.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback