Morsdag

Ärligt talat hittade jag inget till morsdag förra söndagen. Jag hittade i och för sig en present som hade varit helt perfekt, men det vart så himla dyrt och dessutom hade den inte hunnit kommit i tid eftersom jag var så sent ute. Jag hittade nämligen ett silverarmband med sötvattenpärlor och namnbrickor på från Namnsmycken.com med Amanda Egilson som designer. Jättefina smycken, men väldigt dyra tyvärr annars hade det varit helt PERFEKT eftersom det var exakt ett sådant armband med berlocker som jag letade efter. Men helst ett till ett mycket billigare pris dårå, för armbandet på bilden nedanför som jag ville köpa ( fast ett med fyra brickor på - ett för varje barn ) kostade ca 2600:- och då är inte frakten inräknad heller.


Mamma fick iallafall ett scrappat kort och 500:- så hon själv kunde köpa något och skämma bort sig själv lite med t.ex en ny väska eller en middag på stan. Hon har ju bara studielånet just nu och ekonomin har ju faktiskt varit bättre förut, så jag tyckte att pengar var lika bra som en annan gåva. Här nedan ser ni kortet som jag scrappade ihop, jag är rätt nöjd förutom med framsidan som jag fick total inspirationshjärnsläpp på. Innuti kortet står det en morsdags dikt på engelska, som jag tyckt var fin:


"M" is for the million things she gave me
"O" means only that she's growing old
"T" is for the tears she shed to save me
"H" is for her heart of purest gold
"E" is for her eyes, with love-light shining
"R" means right, and right she'll always be

Put them all together, they spell
"MOTHER"
A word that means the world to me.


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback