Besök orsakade muffins bak

Det var alldeles tyst i mobilen imorse med, synd. Ajja men snart är det ju vecka fjorton och då ska jag jobba HELA VECKAN, det ser jag verkligen fram emot! Halv elva idag så plingade det på dörren och det var mina lediga syskon som skulle hälsa på. En är förtidspensionerad ( fråga inte, för jag vill inte svara ) en är arbetslös och en har sportlov. Jag började ju såklart att baka muffins eftersom jag ville bjuppa på nått, det tog väl omkring två timmar för alla muffins och frostings att bli klar och då var även mamma klar med det hon skulle göra så vi satt och fikade hela familjen. Nu har jag iallafall muffins med frosting så det räcker och blir över för jag hade tänkt bjuda både Yvonne och Jimmy på muffins när vi ska spela sällskapsspel senare i veckan, dessutom hade jag och Jyrki tänkt bjuda över min svärmor och svärfar på ( för en gångs skull ) nybakat! Jag handlar på tok för mycket på ICA när jag ska bjuda på fika annars, inte lika gott med köpt fika ju! Nu har jag gjort dem här ett par gånger så jag tror jag lyckades bättre med frostingen den här gången faktiskt. Men jag måste se till att köpa en sprits snart så man kan dekorera muffinsarna, just nu så lägger jag bara på frostingen med sked och det blir inte lika snyggt. Ögat ska väl också njuta ;-)

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback