Deprimerad + Värdelös = Söka Bekräftelse

Igår surra jag ock mamma länge i telefon. Mamma läser just nu till socionom och just nu håller dem på att läsa psykologi, ett väldigt intressant ämne. Mamma försökte bland annat att analysera mig och mitt beteende, och varifrån det kan komma ifrån. Jag tror det kan vara många olika delar som gjort att jag lätt blir deprimerad och känner mig värdelös och söker bekräftelse iochmed det, medans mamma är inne på Freud teorier om olika faser och en otrygg barndom. Visst kan det ju stämma till en viss del men ibland så tycker jag att Sigmund Freud blir "för mycket" och jag kan inte se ett sammanhang i dem teorier som han har, men ingen kan ju egentligen säga att "såhär är det" och "såhär är det inte" för människan har inget facit att gå på. Alla är olika, olika personligheter, olika uppväxter, olika tryggheter, olika förutsättningar osv. och det är nog upp till var och en att ta reda på vem man är och varför man är som man är om man orkar eller vill. Jag vill iallafall kunna leva ett liv utan att känna mig deprimerad eller värdelös och söka bekräftelse i allt jag gör, för den bekräftelsen jag får för tillfället räcker aldrig långt. Jag kan till exempel aldrig bli glad för en positiv kommentar fler än en gång, och jag tar alltid åt mig av negativa kommentarer och negativa vibbar mer än jag borde. Det är verkligen en lång process, men om jag inte gör något åt det nu så kommer jag föra över dem här känslorna på mina barn och det vill jag inte. Bryt tanken, bryt mönstret..

Andras åsikter:
Postat av: Michaela / Bloggdesigner
sv; det låter bra det :)

ska försöka uppdatera den rätt så ofta eller bara då och då , jag vet inte. :)



så dära känner jag med, att jag alltid tar åt mig de negativa och inge positivt alls :/ pratar me min psykolog om det och fick en medicin och den är verkligen kanon! har inte mått dåligt, tänkt dåligt elle något sen jag börja med den. men det är ju inget jag vill käka hela livet utan bara en tid tills jag pratat av mig allt och vi hittat en annan lösning än medicn. men mitt råd, prova en medicin du med om du känner att du inte orkar hålla huvudet ovanför vatten ytan. det gjorde jag, jag ångrar mig inte heller. kramar! <333
2009-03-03 @ 15:34:37
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Michaela / Bloggdesigner
sv; jag igllar inte heller mediciner men jag kände att de va sista utvägen för jag mådde så himla dåligt innan så mitt liv funkade ju inte :/ är en helt annan person nu tycker flera och jag själv. mår mycke bättre :)



jo du kanske behöver det. jag ville inte börja prata med någon psykolog först men det är skönt att prata av sig med någon sådära :)

du kanske bara borde ha medicin ett litet tag och ta reda på under tiden vad som är fel? det va så lite så, man ska ta hand om varandra :) <3
2009-03-03 @ 16:11:21
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback