Lyckad helg!

Vilken helt underbar helg som jag haft nu. I fredags fyllde Yvonne 30år och vi firade såklart henne samma kväll. Hon bjöd på smarrig smörgåstårta, öppnade presenter och vi sjöng och grattade henne. Sen kom det ännu mer folk så sammalagt var vi väl omkring 20 stycken i hennes tvåa. Jag och Anna körde igång en Yvonne frågesport på 10 frågor som Jimmy, hennes kille såklart vann. Sedan lät vi folk mingla och roa sig själva en stund och Singstar gick om och om igen, det var verkligen populärt bland alla. Jag hade med mig 15 skivor med ett genom snitt på 30 låtar på varje skiva, så jag tror det fanns något för alla och kul var det att titta på. Yvonne bjöd på bål och det gick väl åt ungefär 4 liter sprit, men jäklar vad god bål hon blandade! Sen körde jag och Anna igång tävlingarna då deltagarna fick bland annat slicka chokladpudding på tid, äta kolarem på tid, smälla ballonger på tid och lite andra roliga grejer. Fulla vart vi allihopa och alla verkar ha haft en as rolig kväll, speciellt Yvonne. Igår sov jag och Jyrki mest hela dagen och idag så bjöd vi över Yvonne och Jimmy på middag med efterätt, sedan kikade vi på filmen som vi gjorde när vi reste till Tallinn förra året tillsammans. Det vart verkligen en totalt perfekt helg och jag har bara känt mig så glad och lycklig hela helgen! Just nu älskar jag världen och allt känns bara så bra, kanske dels för att det är vår, kanske dels för att jag har underbara vänner, kanske dels för att jag älskar Jyrki så otroligt mycket.



Presenterna som Yvonne fick av oss var såklart halsbandet med hennes namn på men också en scrapbook tavla som jag gjort åt henne för flera månader sedan. Jag valde färgerna efter hennes favoriter, svart och röd. På blomman finns det en nyckel och lås som ska representera hennes favorit halsband. Hennes bild är en aning förskönad i photoshop och till höger om bilden finns det en dikt som jag tyckte passa bra in på henne, för en bättre vän än henne kan man nog inte hitta. Såhär stod det i dikten:

"En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen,
hon delar gärna tankar drömmar och minnen.  
Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga,
och när du är rädd kan hon få dig att våga. 
Hon står vid din sida när livet är hårt,
och hon får dig att skratta åt det som varit svårt. 
En vän bryr sig om dig för hon har dig kär,
och hon älskar att se dig precis som du är"

Andras åsikter:
Postat av: Nillchen (Pernilla)
Ja det var en otroligt rolig kväll ni fixat och otroligt fina presenter du gav Yvonne :) Du är en otroligt härlig person måste jag säga och en riktig vän.
2009-03-02 @ 00:15:53
URL: http://theworldofnillchen.blogspot.com
Postat av: Ida Hasselqvist
SV: det låter bra! :D Hur är det med dig då? Kram!
2009-03-02 @ 20:58:33
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Elenor
Vilken supertrevlig fest ni anordnat för Yvonne och presenterna var så otroligt fina. Du är en sann vän och du har en jättefin blogg.



Min blogg är inte lika intressant står mest om hästar där =). Men jag skickar dig direktlänk till min sida.



Hoppas vi kan hitta på något snart igen. Kramis!



Postat av: Elenor
jo... jag glömde fråga... läste att du ska söka KY utbildning, undrar jag om du har sökt samma som jag ska söka till snart. Jag har tre Ky utbildningar jag ska söka till men med min otur kommer jag nog inte in på någon. Psykiatrisk omvårdnad och rehabilitering, behandlingspedagog och behandlingsassistent. Är det nåt av det du ska söka? =) Skulle inte förvåna mig ett dugg...
Postat av: Elenor
haha.. jadu man blir trött ibland.. men du.. tänkte söka handels också men tror jag lägger det på is =) ... har du godkänt mig på msn då nu när du ändå sitter framför datorn =) ja jag menade Annas nr... tänkte jag då.. konstigt att du inte har det =)
Postat av: Elenor
jo jag tycker det är kul att blogga privat.. men .. jag har haft en egen blogg förut men tog bort den när jag gjorde slut med exet. Vet inte om jag vågar ha en privatblogg, han är expert på att söka upp mig.

så det är därför, vi får se vad som händer. = )

kram
Postat av: Michaela / Bloggdesigner
måste ba kolla om du har så man måste godkänna kommentarerna eller inte :)
2009-03-03 @ 14:42:07
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback