Överaskningen

Igår och idag var jag på en ny förskola, nämligen Söråkers Förskola. Jättefin förskola med tre avdelningar och alla är småbarn. Jätte gullig personal, föräldrar och barn. Jag började 7.30 på morgonen igår och vid 13- tiden så blev jag erbjuden ett heltidsvikariat. Jag säger bara, TJOHOOO!!! Men jag sa att jag skulle fundera tills idag p.g.a resan till Kiruna vecka 16 som jag hade inplanerat samt lite andra strövick som jag hade inplanerat. Men ett heltidsvick väger ju mycket mer och jag kom fram till att det bara är fyra dagar som jag skall vara borta, dessutom så kanske det är lite barn då också. Jag tackade ja och mitt vikariat börjar på Måndag 30/3 fram till 11/5 MEN det KAN bli förlängt, men vi tar en dag i taget. Jag fick ju tacka nej till strövicken på Timrådalen, sorgligt men det är ju också roligt på samma gång och man kan ju inte vara överallt heller! Jag och Jyrki ska käka på Stekhuset på Lördag för att fira för jag är så himla glad att jag fick den här chansen, och den skall jag verkligen ta vara på nu. Äntligen ska jag få leva ut min utbildning "på riktigt" och bli riktigt insatt i barngruppen, det här har jag sett fram emot. Idag är det våffeldagen och jag har faktiskt ätit våfflor TVÅ gånger idag, en gång på förskolan och en gång hemma. Mumma det, men onyttigt som faaeen. När jag kom hem satt lillasyster Liza i köket och sen kom hela familjen in en sväng och sa hej. Jag hade satt igång att baka kakor och Jyrki gjorde våffelsmet och grädda våfflor jämsides med mig. Sedan kikade Anna förbi och hämtade sin sjal som hon glömt förut, så vi surra på och käka våfflor sedan var klockan 18.30 och då skulle jag hämta Yvonne för vi skulle en sväng till Linda på hennes ljusparty. Det var ju riktigt roligt att vara med, men jag vill nog inte vara värdinna för ett. Jag köpte en elefantljuslykta och "värme ljus" med doft av jordgubb/rabarber. Linda hade också bakat en morotskaka i en stor långpanna. Herregud, jag tror hon skulle bjuda hela Timrå eller nått?! God var den iallafall, men det är det alltid när Linda bakar. Det är du som fått mig inspirerad att börja baka överhuvudtaget också så du vet gumman =) NU är jag ÄNTLIGEN hemma iallafall, så nu ska jag varva ner framför ett avsnitt Förhäxad. So long!

Andras åsikter:
Postat av: Cleo Zatch
Oj Oj Oj!!!!

Grattis gumman!

Det här är du värd...kul för barnen att se dig lite mer oxå!

Kram på dej!

/Cleo
2009-03-25 @ 23:13:17
URL: http://www.metrobloggen.se/cleozatch
Postat av: Elenor
Grattis ! Va kul att det börjar lossna för dig på arbetsfronten. Du är ju så otroligt bra med barn! Barnen älskar dig säkert också! NU förstår jag varför ni skulle ut och käka =) .....



Stora Grattiskramar från mig till Dig
Postat av: Jennie
Verkligen jätteroligt!!!
2009-03-26 @ 15:06:24
URL: http://sliparen.blogg.se/
Postat av: Malin
Grattis!
2009-03-26 @ 15:50:28
URL: http://muzzliz.blogg.se/
Postat av: Foki
GRATTIS! :)



svar: hehe tack, men det e min pojkvän som ta bilderna :) han är typ fotograf och ta gärna bilder åt mig ^^ hehe jag har tur :D



// Ha det bra! :)
2009-03-26 @ 18:35:05
URL: http://foki.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback