Sommar eller inte sommar, det är frågan?

Vart tog våren vägen? Han var ju här alldeles nyss och sen gick han lika fort som han kom. Det får mig att tänka på en dikt som ni säkert känner igen "Visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle annars våren tveka så" Det har snöat i Sundsvalls området igen och idag är det sommartid som skall gälla. Jag tror minsann att Moder Jord spelar oss ett spratt :OP Annars har hela helgen har varit lugn och skön, jag har sovit mest. I fredags efter jobbet så umgick jag med lillasyster hemma, sen körde vi hem henne till Ljustorp på kvällen och stannade en stund. Igår slappade vi mest hela dagen och på kvällen så käkade jag och Jyrki på Stekhuset, mumma! Jag ÄLSKAR deras mat, köttet var sååå himla gott och värt varenda krona. Det är ju ingen lyx restaurang men det är ju ingen "vardags" restaurang heller och deras mat är himla god, så jag gillar Stekhuset. Det blidde ingen efterätt, ingen av oss orkade men jag tog en kopp kaffe. Sedan åkte vi och handlade mat till ikväll, vi ska bjuda fyra stycken på tacos ikväll och det är Yvonne, Jimmy, Jim och Elenor som kommer. Visseligen blev det ganska dyrt, typ 1500:- för allt men jag hoppas att det är värt det. Jag gillar ju att bjuda då folk uppskattar det, men inte om folk förväntar sig det. Efter maten hade vi tänkt spela sällskapsspel och till efterätt har jag ordnat marängswish. Jag hoppas vi får en trevlig kväll allihopa. Imorgon är det första dagen på nya jobbet också, det visade sig att min kille Jyrki's bror Kari's fru Linda känner den här tjejen som jag skall vicka för. Världen är bra liten va, eller iallafall Timrå ;-)

Andras åsikter:
Postat av: Malin | bloggdesigner |
svar: ja mensverk är så jävla värdelöst, och det gör så jävla ont:P
2009-03-29 @ 21:48:14
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Elenor
Tack så jättemycket för igår.. fick lite dåligt samvete nu när jag vet hur mycket pengar ni lade ner på middagen för oss igår. Men det var supergott och jag hade det såååå trevligt.. vill göra om.. Kanske vi ska va hemma hos mig något framöver får jag bjuda på nåt gott=)

Kraaaaamiz
Postat av: Foki
ja, jag säger också var tog våren vägen? :O



// ha en fin dag :)
2009-03-31 @ 10:17:08
URL: http://foki.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback