Morsdag ur ett genusperspektiv

Jag vill ge min mamma något riktigt speciellt nu på morsdag det är hon verkligen värd, men tyvärr har man inte riktigt råd till vad som hellst. Jag hade velat skicka iväg henne på spa på Södra berget en helg, eller på en middag tillsammans med JanÅke på Stekhuset eller kanske en resa till Tallinn med båten för att få "komma bort" lite från vardagen. Någonting som kan skämma bort henne en stund, men tyvärr är man inte gjord av pengar! Men när jag googlar "morsdags gåvor" så får jag bara fram kokböcker, köksredskap, trädgårdsredskap osv. Precis som om Morsdag skulle vara en dag att påminna mammor om varför dem existerar, och vad dem duger till. Inte smycken, väskor, skor, böcker, filmer eller sånt som era mammor tycker är intressant och roligt att hålla på med samt för att dem ska kunna få unna sig något till skillnad från resten av året. Jag tycker iallafall att det är konstigt att man fortfarande undermedvetet har genustänket kvar när det gäller just sådana här saker. Jag skulle iallafall bli skitförbannad om jag lagade mat till min familj 365 dagar om året och fick en kokbok på morsdag! Vilken uppskattning man fått då liksom..

Andras åsikter:
Postat av: stina
min mamma uppskattar allra mest när jag gör något själv, lägger ner lite tid och kärlek,. som förra året gjorde jag en liten klipp bok med bilder på oss. och så tackade jag för allt hon gör för mig och sådär
2009-05-18 @ 21:46:48
URL: http://stinaalmgrund.blogg.se/
Postat av: Anonym
Jag har ett tips (:

En "kära mamma"-bok från bluebox.se ! där kan du själv skriva saker du tycker om med henne, klippa och klistra in bilder m.m



kram
2009-05-27 @ 19:44:44
URL: http://ericaarebo.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback