Trasdockorna - Bra budskap

Jag blev lite nostalgisk och kom att tänka på ett annat barnprogram som jag avgudade som barn, nämligen "Trasdockorna" Barnen skulle lära sig att alla duger som dem är, vilket fint budskap va? Jag hoppas bara att någon tog åt sig av det, tyvärr var inte jag en av dem eftersom jag alltid har haft för stora krav på mig själv.



Att va söta med lika som bär vad är det att ha?
Lite annolunda är inget fel att va!
om man är av en annan sort, varför ska man kastats bort?

Lite trasiga och knasiga är vårt trasdocks gäng,
Lite trasiga och knasiga det är vår refräng.

Är din näsa sned eller armen ur led
om din tå är gul och blå Lapri säger trasdockan!
Det är väl lika bra ändå.

Fast trasiga och knasiga vi sjunger vår refräng,
Lite trasiga och knasiga är vårt trasdocks gäng.


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback