Födelsedagsångest

Nu kommer den igen, den årliga födelsedagsångesten. Jag vet inte vad som är värst egentligen? Att inga vänner KAN eller så kanske det bara är så att dem inte VILL komma, att mina svärföräldrar åker bort varje år på min födelsedag eller så kanske det är så att det bara är jag som hatar min födelsedag för att varje år påminner den mig om allt som jag ännu inte gjort och allt som jag har kvar att göra!? Ärligt talat så vet jag inte men nu känns det inte så bra, jag är nervös, änglig, ledsen, deppad, orolig och så mår jag illa. Jag längtar tills skiten är över för då brukar jag kunna säga "det var visst inte så farligt" men det spelar ingen roll om jag så VET att det kommer bli bra så mår jag ändå illa och får ångest några dagar innan. Kanske är det så att jag också blir är livrädd att bli nekad ( folk tackar nej till att umgås med mig ) och det påminner mig om när jag var utstött och ensam. Då jag var helt själv under min "svåraste" tid i livet under grundskoleperioden. Den tiden då jag gick igenom mobbing, inre demoner, rättegången, skiljsmässan, separationen av pappa, sorger från det förflutna, mammas ständiga fokusering kring min syster ( som senare fick en diagnos ) men i tonåren som ändå är såpass jobbig med hormoner osv. så kan man behöva lite extra uppmärksamhet vilket jag inte fick från något håll. Jag hade ingen att dela sorgen med, ingen som jag kunde dela glädjen med, inga vänner överhuvudtaget! MEN jag hade iallafall mamma för mig själv varje Torsdagkväll till Rederiet som vi såg på varje vecka, det var höjdpunkten i mitt liv! Idag har jag iallafall börjat bearbeta vissa delar i mitt liv, men vissa sår läker fortare än andra. Det känns ungefär såhär inför min födelsedag "Grattis Mikaela, du har inte åstakommit något speciellt under dina 26 år på jorden" men innerst inne så VET jag ju att andra människor kanske haft bättre förutsättningar än vad jag har haft, och att dem har ett litet försprång iochmed att dem inte behövde börja arbeta mitt sin insida som jag var tvungen att göra. Men åandra sidan finns det ju alltid dem som har det värre än en själv också..


Andras åsikter:
Postat av: [ L o v e l y L i f e ]
Sv: Ja jag förstår precis hur du menar, håller med om det! Barn blir faktiskt bara mer och mer bortskämda och många blir sura för att de "bara" fick 15 julklappar osv.. Då har det verkligen gått till överdrift.
2009-09-28 @ 22:57:21
URL: http://blodpannkakorochplaneter.blogg.se/
Postat av: Camilla
Nej men..det här lät ju inte roligt hörru. Förstår att du haft det jobbigt genom åren..jag hoppas att åren som ligger framför dig blir gladare och ljusare! Hoppas även att du får en fin födelsedag! När fyller du år?



Ang brödet, ja nåt fusk är det! De anlitar väl värsta proffsbagaren när de ska baka..det kanske var ett helt annat recept de fotade? haha
2009-09-29 @ 09:56:16
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: JENNIE
*Var med och svara på dagens fråga i Skit eller Spya? ;)*
2009-09-29 @ 15:34:11
URL: http://jenniesplace.blogg.se/
Postat av: Camilla
Då fyller min syster oxå år, kul! Du fyller på en bra dag ska du veta :D



Har lagt upp recept och bilder på färdiga resultatet nu, blev riktigt gott!
2009-09-29 @ 17:54:50
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback