Ibland är man Ior och ibland är man Nalle Puh

Här kommer det lite uppdateringar från mitt privatliv! Som vanligt går det upp och ner, men just nu så går det mest uppåt för mej i både arbetslivet och hälsolivet =) Därav valde jag rubriken för inlägget, för Ior är ju en deprimerad och sorgsen typ medans Nalle Puh är en optimist och lite dum-glad!

Arbetslivet:
Jag springvickar fortfarande på Förskola, men det är alltid heltider jag får så oftast har jag fulla veckor. Jag håller fortfarande till på Bäckmo Förskola i Söråker där jag trivs UNDERBART BRA med ALLA! Det är en och samma trevliga rektor för dem 3 st Förskolorna i Söråker, med sammanlagt 10 avdelningar varav jag har varit på 7 av dem nu! Det är ganska mycket jobb och jag har inte ens tid att springvicka någon annanstans nu, vilket jag tycker är kanon bra. Det var ju bara då precis innan sommaren som det inte behövdes så mycket vikarier, under sommaren samt precis efter sommaren då det inte är så mycket barn överhuvudtaget. Men då passade jag på och vila upp mig istället och nu är det full rulle igen!

Hälsolivet:
Jag och Yvonne kör på stenhårt nu, det är NU eller ALDRIG som gäller! Vi går stavgång varje dag i veckan, ca 1 timme / ca 6 km / ca 10 000 steg! Men nu har vi även börjat att köra ett pass simning á 40 längder + ett pass gym á 60 minuter utöver motionen varje vecka. Det går fint och vi är grymt motiverade hela tiden sedan vi började för snart nio veckor sedan så jag har minskad 5kg i vikt och många centrimetrar runt mage, armar, ben och stuss. Jag mäter och väger mig varje månad och då kan jag skriva lite mer utförligt tills nästa gång. Så orsaken till att jag uppdaterar bloggen alltmer sällan nu är för att jag oftast inte har tid för att jag tränar eller så är det för att jag är så himla slut efter att jag har tränat och behöver vila.

Privatlivet:
Jag och Jyrki kikar fortfarande på hus och nu har vi varit på våran 3'e husvisning. Det var ett rejält renoveringsobjekt i Sörberge, men vi fastnade inte riktigt. Huset var fint och stort på utsidan, men planlösningen på ovanvåningen var inte alls det vi önskade oss, dessutom var det ganska "litet" iallafall för det som vi har planerat för och så var det direkt insyn från granngården staket i staket. Men man måste kyssa många grodor för att hitta sin prins så vi letar vidare. Nu är vi iallafall stensäkra på två saker:

1. Det ska ABSOLUT INTE vara ett renoverings objekt. Vi har ingen kunskap själv om det och inga kontakter heller så priset på renoveringen och huslånet kommer tillslut ändå bli samma som att köpa ett nytt byggsats hus =) Dessutom skulle det vara skönt att flytta in i något som är färdigt och renoverat efter våra behov och önskemål istället för att vi ska starta ett stort projekt när vi inte ens har lust med det!

2. Det MÅSTE vara en lagom stor tomt till huset, så inga bostadsområden!

 


Andras åsikter:
Postat av: Emelie
Vad roligt det var att läsa det här inlägget! Det är så skönt att läsa att det går så bra för dig, man blir verkligen inspirerad :) Fortsatt lycka till med jobb, träning och husletande! :) Kram
2009-09-16 @ 18:32:55
URL: http://blodpannkakorochplaneter.blogg.se/
Postat av: Cina
WOW 5kg det är ju jättebra! Jag har börjat tränat igen efter sommarens latheter och har äntligen hittat motivationen. Och nu blev jag ännu mer peppad när jag läste att du har gått ner 5kg på 9 veckor...helt otroligt! Kämpa vidare =)
2009-09-16 @ 23:16:14
URL: http://nulladiessinelinea.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback