Marita 30 år!

Grattis gumman! Marita fyllde egentligen år förra Fredagen men då kunde hon inte ta emot besök så jag och Jyrki ska åka och gratta henne idag istället. Det var jättesvårt att hitta en 30års present till Marita, men det blev tillslut två svarta vinglas från Åhlens, ett häftigt vinställ i kedja från Hobbex samt en flaska vitt halvtorrt vin. Sedan scrappade jag såklart ett grattis kort till henne också. Jag försökte att ha en lite "rockig" stil på den eftersom jag tyckte det passade på Maritas personlighet. Sedan printade jag ut ett latinskt ordspråk som jag tyckte var fin och som passade bra på henne, den kan ni se på sista kortet. Såhär står det "Gratior est solito post maxima nubila Phoebus, post inimicitias clarior est amor - Klarare än annars skiner solen efter täta moln, klarare lyser kärleken efter strid"


 

Framsidan

 

Innuti

 

Närbild övre

 

Närbild undre


Andras åsikter:
Postat av: Malin/majamelon
Så läckert kort!! =D

Rosetten på mitt kort har jag gjort med hjälp av två pinnar ;P Man kan använda en salladsgaffel från Ikea (sån med runda tänder...heter det tänder?...dom där gaffelfingrarna haha ;P) Det finns en bra förklaring hos hÄnglar långt tillbaka i tiden...förra året någon gång. annars finns det nog en förklaring på något utav forumen hur man knyter =)



Ha en härlig dag!

Kram

Malin
2010-04-19 @ 11:07:57
URL: http://majamelon.blogspot.com

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback