Pappa?!

Det är så overkligt för mig att skriva ordet "Pappa"

För mig så har "Fars dag" aldrigt heller betytt något. Visst har jag köpt en present till mammas sambo då det var fars dag, men jag har aldrig haft någon djupare tanke bakom det. För mig så har pappa nästan aldrig existerat, det är som om han var död. Men han finns, han lever och jag har äntligen efter ungefär 20 år fått en liten kontakt med honom.

Det började med att jag hade skrivit brev till honom, men utan att få svar. Ett halvår senare skickde jag ytterligare ett brev och då även till hans bror, min farbror och då ringde pappa upp mig. Jag blev ganska ställd den dagen och har sedan dess inte vetat hur jag ska gå vidare. Han har ringt mig vid ett fåtal tillfällen och försökt prata med mig men jag blir som en mussla, knäpptyst och ibland gråter jag bara. Jag vet inte vad jag vill, det är bara tomt!

Jag vet inte vad jag känner och tycker om hela situationen, eller är jag bara rädd? Hela mitt liv så har han inte funnits där, det har bara varit jag, mina syskon och mamma och sedan helt plötsligt så har jag också en pappa i mitt liv - det är så overkligt. Jag vet att jag har känslor som jag har förträngt om honom, för direkt jag tänker på honom kan jag inte sluta gråta. Till och med när andra pratar om sina pappor så blir jag berörd, det kanske inte syns utanpå vid tillfället men innuti så skriker jag. Jag vill inte veta vad jag gått miste om!

 

Men det är inte så enkelt att bara börja om igen heller. Jag känner inte honom ens! Tänk om han blir besviken på mig när han får se mig? Tänk om han är lika farlig mot mig som han en gång var mot mamma? Tänk om han är just den pappa jag alltid drömt om? Många frågor som jag inte ens vet om jag vill ha svaret på, inte än iallafall om ens någonsin. Jag måste nog vänta lite till innan jag ens kan besvara den frågan, just nu är det bara tomt och trots tomheten så rinner miljontals tårar nerför min kind. Jag är så förvirrad?!


Andras åsikter:
Postat av: Crixan
Min pappa bröt med alla oss i familjen för 10 år sedan då han träffade en fi**a från Polen, han dök upp hos min farmor och farfar rakt från det blå, och efter allt han har gjort mot både mamma, min bror, mig och farmor och farfar, det är oförlåtligt, och jag gick och hatade honom väldigt länge och ville inte träffa honom för jag visste inte hur jag skulle reagera. Om jag skulle knivhugga den jäven eller om jag skulle gråta och krama honom.

Men, jag stötte på honom då jag var och hälsade på min farmor och farfar, men det jag såg, det var en människa som jag varken kände eller minns.

Men jag fick ju ställa de där svåra frågorna som man så länge har funderat på, och när jag fick träffa honom så släppte hatet (det och en hel del terapi)

Även fast han har kommit tillbaka, så är det ingen chans för han att bli en i familjen igen.

(är dock glad för farmor och farfar skull då det är deras enda barn)



Vad jag vill säga är, när du är redo, ta steget och träffa honom, antingen så kommer ni att komma överens, lära känna varandra.

Eller inte, men då vet du iallafall och du har försökt, och då kan du (med eller utan hjälp) göra ett avslut och gå vidare med ditt liv.



Hoppas jag inte har klivit på några tår här, och jag hoppas du gör det som känns rätt för dig.
2010-04-13 @ 08:07:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bustjejan
Postat av: Maia
fint skrivet! Jag kan verkligen relatera <3
2010-04-13 @ 20:37:03
Postat av: bengta
fin blogg , jag förstår dig.. fin text!:)
2010-04-13 @ 21:07:56
URL: http://alexalvabengan.blogg.se/
Postat av: Linn-Lay
Hej hej:D hur har din dag varit i dag då? Ätit någon mjukglass än?:D
2010-04-14 @ 20:44:23
URL: http://linnlay.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback