Skillnaden mellan Kristendom och Islam

dsc00272 (MMS)

Snart klar med första uppgiften som var att jämför kristendomen med islam, det enda jag behöver nu är att fundera kring religionernas baksida och mina tankar går givetvis till fundamentalism och terrorism. Nu är det bara två uppgifter kvar inom loppet av 3 veckor innan jag får mitt nya betyg i Religion A, och det känns bra. Nästa uppgift blir att ta reda på mer om Hinduism eller Buddism, det kommer bli spännande! Vem kunde ana att religion var så omfattande, spännande, djup, symbolisk, jobbig och stor. Önska mig lycka till, jag vet att jag behöver det.


Andras åsikter:
Postat av: Emelie
Lycka till :) Du kommer klara det galant.
2010-08-02 @ 17:49:07
URL: http://ljusastunder.blogg.se/
Postat av: Anders Branderud
Hej!

Jag heter Anders och hittade din blogg via Google. Hur har uppgiften gått?



Som kommentar till ditt inlägg:

Ja, terrorism finns i många religioner men inte alla. Kyrkan och kristendomen var i sin födelse fientlig till judar och samma sak med islam. De flesta kristna har slutat att använda våld mot judar men predikar fortfarande sin ersättningsteologi om att judar som gör sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” är förlorade och kommer till helvetet.



Kristendomen och islam är lika på så sätt att båda ersättningsteologier.



Du skrev: "Vem kunde ana att religion var så omfattande, spännande, djup, symbolisk, jobbig och stor."



Jag tycker om att lära mig om religion men är bara intresserad av att utöva en religion. Förut var jag praktiserande kristen i sex år men lämnade den eftersom den strider mot vetenskap, logik och den judiska Bibeln. En av de stora anledningarna till att jag nu praktiserar direktiven i ”Moseböckerna” är att <a href=" http://bloganders.blogspot.com/2009/08/proof-of-existence-of-intelligent-and.html">det går att bevisa existensen av en Skapare och att Hans Instruktioner finns i ”Moseböckerna”, samt att Hans syfte med mänskligheten är att de ska praktisera de instruktionerna. (se denna länk)</a>



Vänliga hälsningar, Anders

2010-08-14 @ 15:35:17
URL: http://bloganders.blogspot.com

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback