Back 2 school

Jahopp, på Måndag börjar man att studera igen. Känns faktiskt jätte roligt! Det är dem resterande poängen till ett slutbetyg inför högskola som jag skall läsa nu på Komvux i Sundsvall. Jag har läst alla grundämnen så jag kunde välja nästan helt fritt vad jag skulle läsa denna terminen. Jag valde främst ämnen som kunde va bra att läsa inför högskolan sedan och som intresserar mig mycket. Det blir ju lättare att läsa ett ämne som man redan har lite kunskap och intresse för, så det kommer nog gå ganska bra ( förutom Matte B )

Det jag skall läsa är:

1. Matematik B - Ett ämne som jag desvärre måste läsa ( FJÄRDE försöket nu )
2. Svenska A - Ett lätt och intressant ämne som jag redan har betyg i men ska förnya
3. Information & Layout B - Ett lätt och intressant ämne som utfyllnad
4. Psykologi A - Ett ämne som intresserar mig mycket
5. Människan socialt & Kulturellt - Ett intressant ämne som ger pluspoäng inför högskolan
Mina planer efter Jul blir att ta dagen som den kommer. Finns möjlighet skall jag såklart söka in på högskolans socionomutbildning, men jag antar att jag inte kommer komma in på första försöket tyvärr. Mitt andra alternativ är att läsa "Säljare" på Komvux, 1år för att kunna jobba i butik som extrajobb på kvällar/helger. Jag har ju redan erfarenhet utav butiksarbete när jag jobbade på VeroModa mer än 1år, det var ju jättekul men ingenting jag vill jobba med resten av mitt liv. Jag ser det mer som ett utfyllnadsjobb, det finns ju många butiker häromkring så personal lär behövas. Kommer jag inte in på någon utav utbildningarna så hittar jag säkert någon annan utbildning eller tillfälligt arbete som jag kan söka, men jag ger inte upp. Mitt mål i livet är att utbilda mig till socionom och förhoppningsvis få jobba på BUP förr eller senare med barn och unga som mår dåligt. Att hjälpa barn som farit illa och få se ett positivt resultat innan saker går helt snett i livet.

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback