Mörkret


Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor,
där intet mörker är.

I ljusa irisringen,
du bär en mörk pupill.
Ty mörkt är allt som ljuset,
med bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.



Jag har känt mig lite depremerad den senaste tiden, men det är ganska vanligt vid den här tiden. Mycket tendede på att jag skulle få dem här känslorna inom kort. Jag var arbetslös och sysslolös  under största delen av sommaren vilket ger en oro inför framtiden samtidigt som man får panik  och ångest av att inte komma vidare i livet. Nu närmar sig vinterhalvåret och min födelsedag, vilket ofta utlöser en mindre eller större depression varje år och vid varje tillfälle grubblar man över sitt liv och blir påmind utav gamla och begravda händelser.

Men som dikten säger, var inte rädd för mörkret ty ljuset vilar där. Du ser ju inga stjärnor där inte mörkret är. Så måste även jag försöka tänka då min årliga depression smyger sig på. Hade inte jag gått igenom allt som jag gått igenom i livet så hade jag inte varit den jag är idag och det är jag glad för! Det finns inget ont som inte har nått gott i sig och det jag har gått igenom har gjort mig till en starkare, klokare, rättfärdig, mognare samt en mer realistisk och hänsynsfull människa. Det sägs att det som inte dödar, det härdar!

Andras åsikter:
Postat av: ann
Förstår Baileyz vad du går igenom när du skrev att man känner sig lite deppig att vara arbetslös,syssloslös,orolig,och går med ständig stress ikroppen jämt. Det kan absolut inte vara bra för någon! Har jag också kännt under en låååång tid nu!Jag funderar hur framtiden ser ut?? Har sällan mycket pengar att röra mig med och jag söker flera jobb utan något svar tillbaka !?



Till alla dom som säger att det är lätt att bara gå hema och vara arbetslös måste jag säga att det är ibland det värsta man kan råka ut för. paniken växer för varje dag som går och man känner sig totalt värdelös...!



Ville bara skriva att det finns fler som känner som du,jag tror tuvär att det blir mer och mer vanligt för mer folk blir arbetslösa hela tiden nu. Vet inte om det var mycket till tröst/Miss you kramelikram!!
2010-08-26 @ 10:22:52
URL: http://http:countsnew.blogg.se
Postat av: josefin
sv: väldigt sant =) tack för tipset!!
2010-08-28 @ 19:47:12
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback