Dag 3 – Mina syskon

Dag tre är här och nu skall jag äntligen få berätta om mina småsyskon. Jag är storesyster till tre yngre syskon. Jag, Ellinor och Joakim är helsyskon och Liza har en annan pappa än oss som hon fortfarande har kontakt med tillskillnad från oss andra. Ellinor och Joakim är utflygna från boet, medans Liza movilligt bor kvar hos mamma tills hon har gått ut gymnasiet till sommaren. Sedan får vi se vart hon hamnar, i Kiruna, här i Sundsvall eller någon helt annan stans - kanske utomlands!

Ellinor är 23år och förtidspensionerad eftersom hon har en diagnos, som de flesta vet om. Hon är ensamstående men bor med sina två katter, Lillis och Racer banan, hemma i sin jättefina 2'a här i Timrå. Hon bor faktiskt nästan granne med mig dessutom, men trots det så är både jag och hon jättedåliga på att hälsa på varandra, men jag är överlag så mot alla, jag ska försöka att bättra mig nu! Jag är så himla stolt över Ellinors och hennes kreativa förmåga eftersom hon är, trots att hon ibland inte vill se det själv, jätteduktig på allt som har med design att göra. Hon gör ju både webbsidor och vanliga ritade/målade bilder riktigt proffsigt och jag skulle gärna vela visa er, men jag vet inte om jag får göra det ännu. Jag skall fråga henne och jag återkommer med det isåfall!

Joakim är 21 år och studerande vid någon El utbildning och bosatt i Härnösand. Han bor helt ensam, utan djur och flickvän i en större 1'a som ligger ungefär 30 min från oss. Han är jätteduktig och väl förberedd på att bo i egen lägenhet faktiskt, för hemma hos mamma hjälpte han till med allt från att tvätta, städa, diska till att hålla huset varmt osv. Jag blev faktiskt en aning överraskad när han hade bakat fikabröd inför mammas senaste besök, men mest stolt! Jag vet inte många killar som har ett sånt fint "första boende" och klarar av att göra så mycket som han kan precis då dem flyttat ut. De flesta nyutflygna killar brukar ju bo som en student, utan möbler, och leva på studentmat, burkar och nudlar - men inte han. Han lagar matlådor på riktig mat, bakar, städar, diskar och tvättar tvätten själv!

Liza är 17år och vi har den bästa kontakten av alla mina syskon. Hon pluggar på gymnasiet, Teknik. Hon tar studenten nu i sommar och då ska vi fira med en kryssning tänkte vi. Jag är stolt över alla mina syskon, men mest stolt över Liza eftersom hon är så himla smart och duktig i skolan. Tyvärr mår hon inte särkilt bra just nu vilket också visar sig på betygen, men jag hoppas att hon orkar att ta sig igenom den här sista terminen trots allt. Hon bor ju hemma hos mamma men ibland, på lov, så åker hon och hälsar på sin pappa i Kiruna där hon trivs mycket. Vad jag vet är hon singel, men hon är så himla hemlighetsfull så man vet inte hur det egentligen ligger till, men det kommer väl fram förr eller senare.

Jag är grymt stolt över alla mina syskon och jag älskar dem så himla mycket! Utan dem skulle inte jag vela leva. Men tyvärr har jag ingen bild på dem på just den här datorn som jag sitter vid nu, så jag återkommer även med det lite senare.

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback