Nu, snart, senare.

Inom kort händer det MASSOR av roliga saker. Jag avslutar ju resterande kurser nästa vecka, sedan har jag SLUTBETYGET i min hand :D Kan inte fatta det, ÄNTLIGEN!

NU är jag mest glad över att jag har klarat Matematik B, för jag kommer garanterat få G eftersom jag har gjort alla proven med marginal. Nationella kommer avgöra om det blir högre än så, men med min erfarenhet av nationella prov så blir jag glad om jag får G på det också och därmed ett G i hela kursen.  Provet skall göras på Tisdag den 14'e December och utvärderingen kommer ske på Torsdag den 16'e December.

Svenskan har gått relativt bra, allt är inlämnat och jag väntar bara på utvärderingen nästa vecka. Jag är dock lite besviken att jag inte orkade göra bättre ifrån mig och fruktar nog ett G på den kursen tyvärr. För det första var uppgifterna svåra att greppa, vi skulle t.ex. skriva en utredande text om identitet och vad identitet är utifrån några texter. Ställ er själva den frågan! Hur lätt är det egentligen? Innan dess så skulle vi analysera webbplatser och redan då blev jag less. Tydligen var jag överambisjös med den uppgiften men jag vet faktiskt inte hur jag skulle kunna analysera den på något annat sätt. Utöver alla dessa svåra uppgifter så var det enormt mycket som skulle göras, både hemma och på skolan och tiden räckte inte riktigt till. Är dock glad att vissa uppgifter har varit någolunda roliga i svenskan och läraren har varit helt fantastisk så det har hjälpt mycket.

Arbetar fortfarande med min absolut sista uppgift att lämna in, nämligen Tidningen. Den skall lämnas in på Måndag den 13'e December någon gång under dagen. Jag har gjort 6 av 10 sidor och arbetar just nu på den 7'e sidan. Jag har nu också idéer till dem 3 resterande sidorna så jag tror helheten kommer bli riktigt bra. Jag lägger upp alltihopa när det är klart så kan ni få se hela resultatet. Utvärderingen blir någon gång under nästa vecka och läraren har varit väldigt förtegen om min betygsnivå, det enda hon har sagt är att jag ligger högt så jag bör tänka på det när jag arbetar med tidningen, spännande.

Snart är det jul också. Jag har inte hunnit pynta än, men det är ju inget ovanligt. Jag har inte pyntat på två jular i sträck eftersom jag alltid har haft så mycket annat för mig när det väl är dags. Men iår skall jag pynta tänkte jag, även om det blir lite sent. I helgen skall jag nämligen köra en städning och efter det blir det att gräva ner sig i källarn tills man hittar alla saker som skall upp under några få veckor, innan det återigen skall ner i lådor under resten av året. Vadå onödigt? Jaja, skall inte klaga. Det blir ju mysigt iallafall! Vi skall fira jul hos mamma i Ljustorp och jag längtar verkligen efter Julafton iår! Jag har bestämt mig att det här ska bli den bästa julen på länge och därför har jag förberett med sällskapsspel, lekar och julklappar som jag skall ta med till Torpä. Jag är dock lite besviken att jag inte hunnit med andra saker som jag hade velat i väntan på julen, t.ex. att ha en julkortscrappar kväll, bakning, julmat mm. Men jag har verkligen inte haft tid till det.

Senare efter jul tar jag, Yvonne och Jyrki vårt pick och pack och sticker till Kiruna. Jag ser verkligen fram emot att få träffa mormor och morbror med familj. Finns det möjlighet skall vi även hälsa på min kusin Emelie och moster med familj efter vägen. Jag blir som ett barn på julafton då jag tänker på allt det roliga vi har framför oss där! Det ska verkligen bli super roligt att visa upp Kiruna för Yvonne. I Februari åker vi ju återigen på en liten semester tillsammans. Då drar vi nämligen iväg på en en-dygns Rockabilly kryssning på Cinderella tillsammans med ett skönt ( och stort ) gäng Sollefteå bor bland annat Marita. Vi har hyrt en egen buss, precis som förra året, som vi tar oss ner med och det skall bli så himla roligt att åka på kryssning igen. Jag har faktiskt saknat att åka iväg på kryssning, det var ett tag sedan nu. Dessutom så är det riktigt underbara människor och stämningen är ständigt på topp på Rockabilly kryssningen. Den ( Wheels Nat's Winter Cruise ) och Mondaybars fyra kryssningar ( främst B&W ) är fantastiska och går inte att jämföra med varandra.

Jag har dock ingen aning om hur det blir på arbetsfronten då jag kommer hem igen, men jag har en plan! Jag skall söka praktik på butiker via Arbetsförmedlingen efter Kirunaresan - om den möjlighet fortfarande finns. Då kommer jag få visseligen bara få A-Kassa som lön, men det hade jag fått i vilket fall som helst eftersom jag vet att jag inte kommer få ett jobb bara sådär på stört när jag slutar skolan ändå. Jag känner inte heller för att gå tillbaka som vikarie på förskola eftersom jag hatar kommunens sätt att behandla oss barnskötare. Jag mår verkligen dåligt utav det och då är det absolut inte bra att fortsätta! Men förhoppningsvis så kommer de praktikplatser jag söker bli lockade av att få möjlighet till en 100% extra personal som inte kostar dem en krona, samtidigt som jag blir utbildad hos dem och därför blir en perfekt vikarie för deras verksamhet. Efter det så är det ju upp till dem om dem vill anställa mig, ha mig som vikarie eller avsluta allt efter dem tre månaderna men jag håller mig iallafall sysselsatt samtidigt som jag får meriter, erfarenheter och någon form av ekonomi.

Nu låter jag ödet bestämma min väg, det har den gjort så bra hittills.

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback