Presentkort före blommor alla gånger

Jag vet att jag har sagt det personligen många gånger, men jag måste bara nämna det i bloggen också. Nu under både min och Jyrkis födelsedag har vi fått blommor från nära och kära, vilket förstås uppskattas. Men det tråkiga är att vi får njuta av blommorna ungefär lika länge som våra gäster är på besök, därefter massakeras dem utav våra tre blomätande katter! Därför brukar jag alltid få slänga blommorna efter dagens slut och det är inte så roligt att få en gåva som man vet man kommer få slänga så fort gästerna går! Jag har försökt att hålla blommorna vid liv många gånger. Men det innebär att jag skall bära med mig dem vart jag än går i lägenheten, vilket inte alltid är lätt att komma ihåg och så fort mina katter ser blommorna så är dem på dem. När jag sedan lämnar lägenheten skall jag ställa in dem på toaletten eller i sovrummet och då måste man jaga bort alla katter så ingen håller sig gömd någonstans vilket jag har inte tid eller ork till. Så när ni överväger en gåva till oss, köp hellre presentkort än blommor. Tack!

Absolut INGA blommor, blomsterarrangemang eller blomsterchekar tack!


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback