Släkten

Jag har en relativt liten släkt. Dels beror det på att vi faktiskt är få, men också för att jag inte har någon som helst kontakt med min pappas sida av släkten. På senare tid har jag känt att släkten betyder väldigt mycket för mig men när vi flyttade till Sundsvall för 10år sedan så tappade vi nästan all kontakt med vår släkt.

Eftersom vi brukar vela träffa släkten så försöker vi åka upp till Kiruna ungefär 1 gång / år där min mormor och morbror med familj bor. Ibland besöker vi även vår släkt i Luleå där min andra morbror och moster med familj bor, men på senare tid har det kännts mer och mer avlägset. På 10år har min moster med familj besökt oss ungefär 2 ggr, morbror med familj 2 ggr och mormor 2 ggr medans vi har varit upp där ungefär 9 ggr sedan vi flyttade ner. Dessutom så har både moster med familj och morbror med familj valt att avstå att sova hos mamma trots att dem har ett jättestort hus med plats för alla. Jag förstår att avståndet har en viss betydelse, men vi åker ju också upp till Kiruna/Luleå för att träffa dem. Jag har struntat i utlandsresor och prioriterat att träffa släkten varje vinter och Jyrkis släkt varje sommar, men man får aldrig någonting tillbaka. Det känns som dem skiter i oss, som om ingen bryr sig om oss bara för att vi flyttade ner. Det är säkert bara missförstånd och kommunikationsfel, men det är iallafall så jag känner det!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback