Slutspurt

Oj, oj, oj. Nu är man snart i mål, ÄNTLIGEN! Den 17'e December, om två veckor, slutar nämligen skolan. Tills dess har jag BARA 3 uppgifter kvar att lämna in under nästa vecka:

1. Skriva en egen barndomsnovell till Svenska A:
Berättelsen är valfri och skall inehålla både person- och miljö beskrivningar. Den skall vara inlämnad på Onsdag den 8'e December.

Jag har börjat med den och det känns roligt. Jag gillar ju att skriva och uppgiften är rätt fri så jag gör troligtvis klart den redan nu i helgen.

2. Fördjupningsuppgift i Svenska A:
En skrivuppgift där jag skall skriva en sammanhållen, utredande text med referat och egna analyserande resonemang kring en text som jag fick med tema "syskonrelationer"

Uppgiften känns rolig och relativt enkel jämfört med det vi hittills har pysslat med i Svenskan. Jag tänkte sätta igång på Måndag den 6' December och den skall vara inlämnad på Fredag den 10'e December. Det känns som en bra tidsgräns för att kunna analysera och få ihop arbetet bra.

3. Skriva en egen Tidning  till Information & Layout B:
En uppgift med fokus kring layout där jag skall på ett snyggt, profesionellt och kreativt sätt göra en valfri tidning på minst 10 sidor. Jag valde en "Må bra" tidning som skall vara inlämnad på Måndag den 13'e December.

Jag har börjat idag med framsidan och tänkte hålla på med den fram tills inlämningsdatumet den 13'e December för bästa resultat. Men framsidan är bara ett utkast och jag kommer säkerligen lägga till och ta bort saker allt eftersom.

 



Andras åsikter:
Postat av: Emelie
Sv; Tack! :) Jag ska vara med mamma och dem, men vi kommer vara hos Niklas syster med familj i Luleå. :) Firar ni jul hemma i år eller? Kram
2010-12-05 @ 15:08:22
URL: http://ljusastunder.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback