Utvärderingsvecka

Idag fick jag min efterlängtade utvärdering i Svenska A och jag är klart godkänd i kursen, eller närmare bestämt VG!!! Jag blev sååå himla glad eftersom jag verkligen har KÄMPAT med Svenskan den här terminen. Ärligt talat så var svenskan det värsta ämne den här gången eftersom det har varit så himla mycket uppgifter som skall göras hemma och lämnas in SAMT uppgifter som MÅSTE göras i skolan. Det har knappt funnits tid för varken reflektion eller andrum. Dessutom så har det varit en del svåra teman, som Identitet bl.a. Men nu är jag äntligen klar med kursen trots att jag kom efter rejält i början av terminen.  Det enda som jag skall bära med mig  och tänka på i fortsättningen, enligt henne, var att skilja på "De" och "Dem" och att sluta använda ordet "utav" istället för "av" annars så sa hon att det var riktigt roligt att ha mig som elev eftersom jag var så duktig på att skriva *stolt* Så, jag tror bestämt att jag ska ta och börja med min självbiografi snart!

Imorgon är det Torsdag och sista skoldagen den här terminen, och även den sista skoldagen på komvux överhuvudtaget. Nu har jag mitt slutbetyg äntligen så nu väntas bara högskola, kurser och utbildningar för mig =) Då får jag veta hur många fel jag hade på Nationella provet i Matematik B och jag har inte höga förhoppningar på att det gick så bra alls, jag skall vara glad om jag får två rätt ens! Jaja, eftersom det är sista lektionen imorgon så kan jag inte annat än att komplettera upp med uppgifter under lektionstiden och sedan är jag klar även där. Hur som helst så skall jag vara glad att jag lyckats så bra med de andra proven från kapitlerna och att kursen överlag har fungerat över förväntan - och när det har fungerat så har det också varit riktigt roligt. Men det är skönt att få det gjort imorgon iallafall, sedan har jag faktiskt klarat av kursen och bara det är lycka.

Fjärde gången gillt blev det visst!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback