Dagens ros

Oj, vilket oväder det var idag, snöstorm kallades det visst! I morse trodde jag faktiskt inte att det skulle bli såhär, men kanske är det en prövning från herren ovan där ;-) Jag menar, det är ju nu i sådana här situationer när man t.ex. fastnar med bilen och inte kan ta sig någonstans som folk faktiskt hjälper varandra ifrån hjärtat! Det hände mig idag när jag skulle åka hem efter dagens arbete. Bilen var igensnöad och ingen spade har man heller ( ajja bajja ) och när jag sparkat bort det mesta var jag ivrig att ta mig ut, jag fastnade såklart och kom ingenstans. Linnéa som är vikarie och hennes syster hjälpte mig, samt en annan fast anställd vid namn Helena och två föräldrar. Jag var så osäker bakom ratten så jag gav över den till en karl som var jätte duktig, vi andra puttade på och tillslut var både Helena och jag uppe. Tack så himla mycket, det uppskattas verkligen! Det gör mig så glad att se så goda människor som lika gärna bara hade kunnat åka förbi och hem, verkligen stannade och tog sig tid för en sådan som mig. Det var idag den medmänskliga och empatiska förmågan prövades och alla fick verkligen godkänt. Idag har även ni chansen att tänka på- och hjälpa era medmänniskor ♥ Så kanske gör även du någon väldigt lycklig idag!


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback