Foki Vs. Kissie - Good Vs. Evil

För er som hänger med ordentligt i bloggvärlden vet redan säkert att Gossip Girl som drev bloggen hotgossips.blogg.se har återuppstått på Rewebb.net istället. Gossip Girl är en blogg där folk kan skicka in skvaller om kända bloggar såsom Kenza, Foki, Blondinbella, Kissie mm. som sedan publiseras så att alla kan hålla koll på dem från ett och samma ställe. Det är perfekt för dem som är nyfikna på skvaller men som inte orkar att ta sig in på deras meningslösa bloggar dag efter dag för att finna något intressant, det skrivs nämligen bara mycket skit där också! Men som Jocke i filmen Zingo sa: "Gillar man skit så .."

 

Men en person som jag följer och har följt redan innan hon vart känd inom bloggvärlden är Fokis.se. Tillskillnad från dem andra bloggarna som Gossip Girl skriver om så står Foki ut ur mängden. Hon skriver varken illa om andra människor eller om skittråkigt mode, utan istället skriver hon om roliga och annorlunda prylar och därför finner jag hennes blogg mer intressant än dem andra. Hon skriver också om sitt liv och allt som hör därtill, och hon har en extremt positiv livssyn och är en riktigt bra förebild för unga då hon varken festar, röker eller kommer med olämpliga skönhetstips eller bantningsmetoder.

Läser man Fokis blogg så ser man snart det dolda budskapet  som är att vara positiv, glad och att möta livet med en klackspark. Alla duger som dem är och man ska vara snälla mot varandra. Man ska värdesätta sin skolgång så man får arbeta med det man drömmer om och våga stå emot strömmen. Dessutom så  är det är aldrig för sent att uppfylla sina innersta drömmar! Foki själv drömmer om att flytta till thailand en dag.

Kissie däremot skriver om hennes läppforstoringar, framtida bröstförstoring, bantning och massor utav diverse festande dessutom så ska hon alltid ha "taggarna utåt" och spela tuff mot omvärlden vilket inte jag anser är en bra som förebild. Det skapas en sorts "hatkärlek" till henne, men ändå så inspireras folk utav henne och tar efter hennes beteende. Unga tjejer är redan osäkra i sig själv och söker efter sin identitet och vad ger det  då för resultat egentligen? Kissie som är redan vacker, men om inte hon tycker att hon duger som hon är, vem duger egentligen då och vad ger det för intryck till alla osäkra tonåringar runtom i Sverige?

Nej, Kissies blogg tycker jag inte alls om! Jag tycker att det borde vara olagligt att ha en så provocerande blogg på internet då osäkra ungdommar kan ta åt sig och börja må dåligt utav. Det är inte hälsosamt! Även om nu Kissie själv säger att det mesta är ett "spel" så tar många av dem som läser bloggen på stort allvar. Det jag vill säga med det hela är att Kissie hör hemma på Gossip Girls blogg, men det gör absolut INTE Foki. Hon är en god människa och en bra förebild hur mycket skit ni än försöker att gräva fram om henne!


Andras åsikter:
Postat av: Viktoria
Jag har alltid gillat Foki mer, men va tusan, GO KISSIE! Hon står i alla fall för att hon är fake...
2010-01-24 @ 15:32:40
URL: http://euroviktoria.blogg.se/
Postat av: Viktoria
Jag har alltid gillat Foki mer, men va tusan, GO KISSIE! Hon står i alla fall för att hon är fake...
2010-01-24 @ 15:32:45
URL: http://euroviktoria.blogg.se/
Postat av: Anonym
allstå gossipgirl skrev inte bara negativa grejer, liksom hon skrev bara att foki fixa bilderna? det är inte ens en stor grej
2010-01-24 @ 15:39:26
Postat av: baileyz
Anonym:

Ja men det är ju inte det det handlar om.. ALLA bloggerskor fixxar bilderna så det är ju inte ens en grej överhuvudtaget. Men att ha me Foki på en sån sida är ju bara lönlöst eftersom dem ändå inte kommer kunna gräva upp nån skit om henne, för det finns ingen! Hon är som sagt en bra förebild till skillnad från dem flesta andra bloggerskor bl.a Kissie
2010-01-24 @ 15:41:34
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Anonym
allstå det fanns en period då vi snacka om kissies photoshop,dessies photoshop och paows photoshop liksom det har funnits photoshop snack om alla bloggare vrf ett undantag? och photoshop är ingen stor grej men vrf göra det en stor grej genom att stänga ner en rolig blogg?
2010-01-24 @ 16:06:42
Postat av: Viktoria
Det som är fake med Foki är att det finns bevis på att hon har ändrat på sina bilder (t.ex. att hon tagit bort märken och sånt) Så säger hon att det är Ricky, det tycker jag är lite fel. Spelar väl ingen roll vem som ändrat bilderna...
2010-01-24 @ 16:10:28
URL: http://euroviktoria.blogg.se/
Postat av: baileyz
Anonym:

ANg photoshop så har du helt rätt. Jag anser att det är självklart att folk får photoshoppa sina bilder, alla gör ju det någon gång. Jag vet inte anledningen till att gossip girls blogg stängdes ner, men jag anser ändå att foki inte är en utav dem det skall behövas skvallras om eftersom hon faktiskt är en bra förebild för unga tjejer.
2010-01-24 @ 16:32:40
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Viktoria
Äsch, jag bryr mig egentligen inte så mycket. Hon kanske är en bra förebild, vad vet jag? Jag känner inte henne... Tror dock inte att hotgossip väljer efter vem som förtjänar det eller inte, tror hon väljer efter vem som folk vill läsa om.
2010-01-24 @ 16:44:49
URL: http://euroviktoria.blogg.se/
Postat av: Viktoria
Äsch, jag bryr mig egentligen inte så mycket. Hon kanske är en bra förebild, vad vet jag? Jag känner inte henne... Tror dock inte att hotgossip väljer efter vem som förtjänar det eller inte, tror hon väljer efter vem som folk vill läsa om.
2010-01-24 @ 16:44:55
URL: http://euroviktoria.blogg.se/
Postat av: Anonym
hotgossips stängdes ju ner för att hon skrev att foki fixa sina bilder.
2010-01-24 @ 17:09:58
Postat av: baileyz
Anonym:

Det har ju ingenting med mitt inlägg att göra. Läs gärna om det så kanske du förstår vad mitt budskap var från första början!
2010-01-24 @ 17:12:18
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Anonym
foki stängde ner hotgossips för att hg skrev att hon använde photoshop, foki kan ej ta kritik drf är många emot henne. enda anledningne personer snackar om fokis photoshop är för att hon förnekar hennes photoshop . öppna ögonen.
2010-01-24 @ 17:13:12
Postat av: baileyz
Anonym:

Men är det verkligen någonting att ta upp då? Som sagt så fixar ALLA sina bilder i photoshop och säkerligen även du. Att fixa en bild behöver ju inte vara så extremt heller, det räcker med att ta bort ett hårstrå som går tvärs över ansiktet! Det känns som folk försöker hitta fel och när det inte finns några så tar dem vad som finns, dvs en sån här löjlig sak. Det finns andra man borde kritisera istället för Foki oavsett om hon fixar sina bilder eller inte. Inlägget handlar om att hon är en bra förebild och därför så ska man också respektera henne som hon är. Hon är enligt mig den enda i bloggvärlden som anser att man ska plugga, stå emot strömmen, inte dricka alkohol eller röka osv..



Varför ska alla bara försöka ta fram det negativa för? Ingen är perfekt! Är några photoshopade bilder värre än att skriva att man är fet om låren går ihop? Att tipsa om bantningsmetoder, att föregå med osunt exempel och operera sig!
2010-01-24 @ 17:20:34
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Anonym
Enda anledninngen personer tar upp det är för att hon NEKAT det. förstår du? jävla tönt.
2010-01-25 @ 11:29:46
Postat av: Carolina
Kolla gärna in dagens utläggning om halka och alla nya bilder som kommer upp idag från bland annat bröllop ♥
2010-01-25 @ 11:39:16
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: baileyz
Anonym:



För det första så vet inte jag av nått "bevis" att hon nekat till det, för det andra så är det inte en stor grej överhuvudtaget! Sedan är det bara onödigt och väldigt, väldigt omoget att du håller på att kalla mig för tönt! Om du nu ska "gå på" och vara elak kan du iallafall stå för vem du är, om inte så undrar jag vem som egentligen är tönten här!
2010-01-25 @ 14:02:36
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: maria
hahahahaha där fick kissie äkta JÄVUL
2010-05-16 @ 20:34:49

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback